A vásárlói érdeklődés az esetek jelentős részében az értékesítési adatokban is megmutatkozott, igaz, a forgalomra gyakorolt jótékony hatást nagyban befolyásolta a termék jellege és a kedvezmények mértéke is. A kezdeményezés egyik legnagyobb résztvevőjénél, a hazai internetes műszaki áruházak piacán meghatározó Extrem Digitalnél például közel 10 százalékos növekedést hozott az akció a napi megrendelésszámban, azaz minden tizedik vásárló a kedvezmények közötti keresést biztosító oldalról érkezett. Várkonyi Balázs, a társaság ügyvezető igazgatója jelezte: a rendelésszám növekedésének mértéke – ahhoz képest, hogy ez volt az első Dotcommerce day – jelentősnek mondható, fontos azonban megjegyezni, hogy az amerikai tapasztalatok alapján még van hová fejlődni. A hasonló tengerentúli akciók során ugyanis nemritkán az átlagos forgalom tízszeresét is lebonyolítják a kereskedők egy nap alatt. Az ügyvezető szerint van esély arra, hogy itthon is hasonlóak lesznek az arányok, ehhez azonban mindenképpen a kezdeményezés komolyabb promóciójára van szükség.
Az átlagosnál enyhén nagyobb forgalmat ért el november 24-én az akcióban szintén részt vevő Bookline is, ugyanakkor Starcz Ákos, a társaság vezérigazgatója felhívta a figyelmet, hogy a kezdeményezésnek számukra inkább imázsszempontból volt jelentősége. A vezérigazgató jelezte: a Bookline számára fontos, hogy az e-kereskedelem a köztudatba napi szinten beépüljön, s a Dotcommerce day ebben segít, éppen ezért remélik, hogy a nap hagyománnyá válik, és a jövőben minél nagyobb ismertséget szerez nemcsak a szakma, hanem a felhasználók körében is.
Hasonlóan presztízsjelleggel csatlakozott a programhoz a netpincer.hu is. Perger Péter cégvezető a Világgazdaságnak jelezte: annak ellenére, hogy számukra a karácsonyi szezon – amelynek kezdetére a Dotcommerce dayt időzítették – nem kiemelkedően fontos, hiszen nem hoz számottevő forgalomnövekedést, a terveik szerint a jövőben is részt vesznek a programban.
A kereskedők aktivitása nem meglepő, szakértők szerint ugyanis a Dotcommerce dayhez hasonló kezdeményezések amellett, hogy komoly marketingértékkel bírnak az érintett cégek számára, az elektronikus kereskedelem hosszú távú bővüléséhez is hozzájárulhatnak. A GKIeNet idei kutatása szerint hazánkban eddig nagyjából 1,2 millió ember vásárolt már a neten, és további 1,2 millió tervezi ezt. Mindez azt jelzi, hogy az ágazat továbbra is komoly növekedési potenciállal bír, ennek kiaknázásához azonban nagyon fontos a gyakran még mindig visszatartó erőként megjelenő negatív előítéletek legyűrése. Az akcióknak ebben lehet meghatározó szerepük, tapasztalatok alapján ugyanis a fogyasztókat csak az első vásárlásra nehéz rávenni, ezt követően viszont már bátrabban rendelnek az interneten. A 20-30, esetenként 50 százalékos kedvezmények pedig már elegendőnek bizonyulhatnak az első netes vásárláshoz.
Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója szerint éppen ezért – az elmúlt évekhez hasonlóan – a jövőben is az árérzékenység lehet a növekedés motorja az elektronikus kereskedelemben. A szervezet előrejelzése szerint a tavalyi majd 35 százalékos bővülés után az idén újabb közel 20 százalékkal gyarapodhat a hazai e-commerce forgalom, s elérheti a 157 milliárd forintot. Kis Gergely szerint a növekedés üteme várhatóan 2012-ben sem lassul, jövőre az értékesítés 15-20 százalékos emelkedése várható.
Az utóbbi években már a hálaadást követő első hétfőt is külön névvel illetik: ez a Cyber Monday, amikor az e-kereskedők az internetezőket csábítják hatalmas akciókkal online vásárlásra.
Az utóbbi években már a hálaadást követő első hétfőt is külön névvel illetik: ez a Cyber Monday, amikor az e-kereskedők az internetezőket csábítják hatalmas akciókkal online vásárlásra.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.