Igen gyorsan reagáltak az energiaital-piac hazai szereplői a szeptemberben ezen termékekre is kivetett népegészségügyi termékadóra, közkeletűbb nevén chipsadóra: a legkeresettebb márkák nagy részének összetevőit ugyanis mára megváltoztatták.
A gyártók, forgalmazók hivatalos indoklása szerint mindezt népegészségügyi szempontok figyelembevételével tették meg, azonban bizonyosan közrejátszott ebben az is, hogy így mentesülnek a többlettehertől, amit a nagy verseny miatt nehezen tudtak volna érvényesíteni az áraikban.
„A szeptember elsején bevezetett törvényben az energiaitalokra előírt 250 forintos literenkénti adó erőteljesen érintette a hazai energiaital szektort. A gyártók előtt a kialakult helyzetben több út állt, hogy megbirkózzanak a kiszabott közteherrel: vagy drasztikus áremeléssel a fogyasztókra hárítják a terhet, vagy megváltoztatják a termékeik összetételét” – mondta a Világgazdaságnak Szabari József, a hazánkban piacvezető Hell Energy Kft. régióigazgatója. Hozzátette: esetükben felgyorsítottak egy több mint egy éve tartó termékfejlesztési folyamatot, amelynek eredményeként a korábban tervezett 2012-es bevezetés helyett már októberben piacra tudták dobni az új generációs Hell New Generation energiaitalt, amely hozzáadott koffeint nem tartalmaz, az elvárt élénkítő hatást azonban a mate tea és a tebromin biztosítják.
További részletek a mai Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.