Az összesítésből kiderül, hogy az álláskeresők az elmúlt év elején és szeptemberben voltak a legaktívabbak: 11,3 százalékuk tavaly januárban, 10,2 százalékuk pedig szeptemberben csatolta önéletrajzát az oldal adatbázisába. A legkisebb mozgás decemberben volt: az álláskeresők csupán 5 százaléka próbált ekkor munkát keresni.
Tavaly az álláshirdetések közel harmada budapesti munkalehetőséget kínált, 19 százalékát pedig Győr-Moson-Sopron megyében hirdették meg. A harmadik legtöbb állást, a meghirdetett állások 5,7 százalékát Pest megyében kínálták, majd Csongrád és Fejér megye következett 4-4 százalékkal. A vas megyei állások az éves kínálat 2,5 százalékát adták, kevesebb, mint 1 százaléka a hirdetéseknek pedig Baranya, Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Tolna, Nógrád, Békés és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében jelent meg.
A Workania önéletrajz-adatbázisa alapján az álláskeresők is a kínálathoz igazodnak: a legtöbbjük - 28 százalékuk - ugyanis a fővárosban próbál elhelyezkedni, 9 százalékuk Pest megyében, 6 százalék Győr-Moson-Sopron megyében, 4-4 százalék pedig Csongrád és Fejér megyében. Több, mint 3 százaléka az álláskeresőknek Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, Komárom-Esztergom és Baranya megyében szeretne dolgozni. A legkevesebben - 0,8 százalék - Nógrád megyében próbálnának szerencsét.
Az interneten található álláshirdetések 16,7 százaléka az értékesítés és kereskedelem, 11 százalék az információs technológiák, 7-7 százalék pedig az adminisztráció, a gépipar valamint a pénzügy és könyvelés területére szólt 2011-ben.
Az álláskeresők legnagyobb része - 13, illetve 12 százalék - az értékesítés-kereskedelem valamint az adminisztráció területén dolgozna. Az interneten a harmadik leggyakrabban keresett kategóriát adják a segédmunkák, az önéletrajzok 8,4 százalékában szerepeltetik ezt a kategóriát, majd a gyártás-termelés, valamint a szállítmányozás-logisztika következik 7-7 százalékkal. Szintén az egyik legjobban keresett kategória az önéletrajzokban az idegenforgalom és vendéglátóipar: tavaly az álláskeresők 6,4 százaléka dolgozott volna valamilyen hotelben, panzióban, étteremben vagy bárban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.