Ha lehet még az Apple számainál is jobban örültek a befektetők a Nokia gyorsjelentésének: a finn gyártó papírjai az eredmények közzététele után szintén szárnyalni kezdtek. Bár a vállalat masszív 1,07 milliárd eurós veszteséget könyvelt el 2011 utolsó három hónapjában, árbevétele pedig több mint ötödével, 10 milliárd euróra csökkent, szakértők szerint a tavalyi utolsó negyedéves tendenciák ennek ellenére optimizmusra adnak okot. A társaság ugyanis bő egy éve először tudta számottevően növelni eladott okostelefonjai számát, ebből többen azt a következtetést vonták le, sikeresek lehetnek a vállalat Windows operációs rendszerrel ellátott készülékei.
Az okostelefonokban bíznak a Samsungnál is – a 2010-es veszteségből üzemi szinten nyereségbe forduló tv-gyártás mellett –, ugyanis a mobilüzletág járult hozzá legnagyobb mértékben a cég profitjának növekedéséhez. A dél-koreai csoport egyébként az egy évvel korábbinál 17 százalékkal magasabb, a várakozásoknak nagyjából megfelelő 4000 milliárd vonos (3,6 milliárd dolláros) adózott nyereségről számolt be, amelynek több mint 60 százaléka (2640 milliárd von) a távközlési divíziótól származott. Ez egyben azt is jelenti, hogy az üzletág nyeresége éves összevetésben 79 százalékkal emelkedett.
A jelentős ugrás ellenére a Samsung vezető pozíciója a globális okostelefon-piacon tiszavirág-életűnek bizonyult, az utolsó negyedévben ugyanis „csak” 36,5 millió készüléket értékesített, így egy hajszállal az Apple mögé szorult. A Samsung a harmadik negyedévben tört az élre épp az amerikai konkurenst megelőzve, szakértők azonban már akkor figyelmeztettek: az Apple július és szeptember közötti relatíve gyenge teljesítményét feltehetőleg az okozta, hogy a fogyasztók az új modell októberi megjelenésére vártak, így sokan elhalasztották a vásárlást az utolsó negyedévre. Mindeközben a Nokia lemaradása a befektetők által hurráoptimizmussal fogadott számok ellenére is tovább nőtt: a cég ugyan közel 3 millióval több okostelefont értékesített, mint egy negyedévvel korábban, a piaci részesedése így is alig több mint fele a két fő versenytársénak, mivel az Apple 20, a Samsung pedig 13 millióval növelte eladásait az október és december közötti három hónapban, meglovagolva az ünnepek miatt megugró keresletet.
A finn gyártó azzal vigasztalódhat, hogy a teljes mobilpiacon továbbra sem veszélyezteti semmi vezető pozícióját, a második helyen álló Samsung ugyanis még mindig messze lemaradva követi: a Nokia összesen 113,5 millió maroktelefont adott el 2011 utolsó három hónapjában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.