Ebben az évben 600 járműszerelvényt cserél le a mintegy 2500 nyergesvontatóval és pótkocsival dolgozó Waberer''s csoport és év közben dönt arról a cégvezetés, hogy bővítik-e a flottát további száz szerelvénnyel. Az már biztos, a Volvo, a DAF és az MAN szállítja a járműveket.
„Azért nem egy cégtől vásárolunk, mert a beszerzési ár mellett számítanak az üzemeltetési tapasztalatok, a garanciális idő hossza, valamint az is, hogy a márkaképviselet tud-e saját finanszírozást biztosítani, vagy pénzintézeti finanszírozást kell szerezni” – mondta a Világgazdaságnak Wáberer György elnök-vezérigazgató, aki a fuvarozó üzletágtól, a Waberer''s Internationaltól csupán a tavalyi 20 százalékos árbevétel-növekedés felét várja.
A csoport ebben az évben nehezebb üzleti környezetre számít az Európa-szerte tapasztalható bizonytalanság miatt. Nem is beszélve arról, hogy a dél-európai országok gondjai, valamint az, hogy Magyarország az IMF-megállapodás előtt áll, óvatosságra intenek. Mindezek ellenére 290 forintos euróárfolyamon készítették az idei terveket, és Wáberer György azt gondolja, létrejön a megállapodást az IMF-fel.
Az elmúlt évben ötödével nőtt a forintban számított árbevétel, részben annak köszönhetően, hogy sikerült javítani a cégcsoport teljesítményét és a megrendelők a második negyedévben elfogadtak egy, a költségnövekedéseket ellensúlyozó, átlagosan 6 százalékos fuvardíjemelést. Emellett év vége felé meggyengült a forint, ami az euróban számlázó nemzetközi fuvarozó vállalatoknak előnyös volt. A Waberer’s harmadik országos (vagyis hazánkat nem érintő) fuvarmegbízásai a forgalom 35 százalékát tették ki a válság előtt. Ennek aránya mára meghaladta a 65 százalékot – mondta Wáberer, kiemelve: ily módon növelték a magyar munkaerőexportot.
További részletek a mai Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.