BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budai Gyula tévedett az összeadásnál

Közel ezer milliárd forintos lehet az az állami teher, amelyet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz, ha a Malévet felszámolják – jelentette ki tegnapi tájékoztatóján Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos.

Idézte a szerződést, amely szerint „a felszámolási megszűnési összeg (...) megegyezik azzal, amely abban az esetben lenne fizetendő, ha a Kincstári Vagyoni Igazgatóság megszünteti a vagyonkezelői szerződést”. Mint mondta: a hitelezőnek elsőbbséget biztosító úgynevezett senior adósság 90, illetve a tőkejuttatás 97 százalékát kell megfizetni a Budapest Airport fő tulajdonosának, a német Hochtief cégnek a Malév felszámolása esetén. A vagyonkezelői szerződésben tételesen szerepel senior adósság címén 1,5 milliárd euró, további 60 milliárd forint a részvények ellenértékeként, 390 milliárd forint a 75 évre szóló vagyonkezelési jogért és 15 milliárd forint ingóságok ellenértékeként.

Bár a szerződést nem látta, Oszkó Péter volt pénzügyminiszter általános szakmai véleményként blogjában ezt írja: „Nyilvánvalóan lehetetlen, hogy 1000 milliárdos kötelezettség szálljon az államra akár a reptér teljes csődje miatt is, hiszen a teljes privatizációs érték ennek a fele volt.” Szerinte a kormánybiztos egyszerűen összeadta egy mérleg eszköz-, illetve forrásoldalának tételeit.

Közben zajlik a harc a Malév „romjai” fölött. Az ír Ryanair és a Budapest Airport (BA) vitájáról a Financial Timesban közölt blog szerint a fapados légitársaság már árulja a jegyeket, miközben a BA szerint még nem született megállapodás a Malév résidőinek (azaz a repülőtéren leszállásra és felszállásra rendelkezésre álló időpontjainak) a sorsáról. A társaság kritizálta a BA-t, hogy lassan reagált az ő javaslataira.

Hardy Mihály, a BA szóvivője egyenesen hazugságnak nevezte a Ryanair állításait, és leszögezte: a Ryanair piszkos játékot játszott már azelőtt is, hogy megjelent volna a reptéren. A BA valóban ad kedvezményeket az új célállomásokra induló járatokra vagy a csúcsidőn kívüli résidőkre, de egy légitársaságot sem részesítenek előnyben – hangsúlyozta Hardy, mondván: a Ryanair mindenhová ingyen akar repülni. A szóvivő hozzátette: a légitársaság olyan járatokra ad el jegyeket, amelyeket még nem biztosított.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.