A Credit Suisse elemzője, Chris Ceraso szerint pedig ma más a helyzet, mint a 2009-es nagy eladáscsökkenés idején. Manapság ugyanis – a szuverén adósságválság és az euróövezet ezer gondja miatt – nem lesznek költségvetési pénzből finanszírozott autócsere-programok az
autóipar megmentése érdekében, mint az akkoriban történt. „Az árképzés is nyomás alatt van, miután a Volkswagen árcsökkentés révén elérte, hogy növekedett a piaci részesedése” – állítja Ceraso, hozzátéve: úgy tűnik, Európa ráébredt, hogy az eladáscsökkenés miatt be kell zárni autógyárakat.
A Reuters tudósítása szerint Rod Lache, a Deutsche Bank elemzője a General Motors Co. két pénzügyi vezetőjével – Dan Ammannel és James Davlinnal való találkozása után – kijelentette: a detroiti óriás egy „nagyobb autóipari csoport” jelentős termelőkapacitás csökkentését várja, jóllehet annak ideje még bizonytalan. Ideiglenesen munkahelyek megszüntetése is várható, például a fehérgalléros alkalmazotti állományban.
A GM pedig rövidítheti a munkahetet is – tette hozzá Colin Langan, az UBS szakértője. Az árcsökkenési trend valószínűleg folytatódik, ameddig nem szűkül a termelési mennyiség vagy mérséklődik a gyártókapacitás – írta elemzésében Peter Nesvold, a New York-i Jefferies & Co. részéről. Az iparág európai vezetői az idén a gyártás újabb 5 százalékos viszszafogását jósolják, s ez lesz a termeléscsökkenés ötödik éve.
Az elmúlt évben a General Motors üzemi vesztesége 747 millió dollárra rúgott Európában, s amint Karl-Friedrich Stracke, a GM Europe vezetője a genfi autószalonon nemrégiben bejelentette: két-három hónap múlva nyilvánosságra hozzák szerkezetátalakítási tervüket. Elemzőket idézve a hírügynökség azt írja, hogy a GM legalább egymilliárd dollár szán európai üzlatága felvirágoztatására.
A detroiti vállalat 420 millió dollárt fordít arra, hogy 7 százalékos részesedést vásároljon földrészünk második legnagyobb
autóipari csoportjában, a PSA/ Peugeot Citroënben. A befektetők azonban kétkedéssel fogadták az amerikai–francia szövetség tervét. „Véleményünk szerint a szövetséget illetően a legnehezebb feladat a kihasználatlan gyártókapacitás kezelése” – mondta Joseph Spak, az RBC Capital Markets elemzője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.