A Colliers International Y Generáció (az 1980-as évek eleje után született generáció) által preferált irodaterülettel és elrendezéssel foglalkozó tanulmánya szerint nincs erről szó. “A Colliers véleménye szerint, a következő 20 évben az irodaterületekkel kapcsolatos igény nem változik majd számottevően” – mondta Mazsaroff Kata, az ingatlan-tanácsadó cég magyarországi irodájának bérlőképviseleti vezetője.
Ez túlnyomó részben a munkavállalók irodaterülettel és annak elrendezésével kapcsolatban megváltozott igényének köszönhető, akik több közösségi területet és szellősebb elrendezést szeretnének. Ez az egy főre jutó megnövekedett irodaterület-igénnyel párosul, ami ellensúlyozza és kiegyenlíti a csökkenő népességnek és a rugalmas / irodán kívüli munkavégzésnek hatásait.
„Nem gondoljuk, hogy a megváltozott bérlői igények és az irodákban dolgozók létszámának csökkenése összhatásában érzékelhető változás jelentene az irodaterület méretével kapcsolatos elvárásokban a következő 15-20 évre vetítve” - mondta Damian Harrington, a Colliers International kelet-európai piackutatási igazgatója.
„Ami viszont már a jelenben is érzékelhető, és a jövőben is számítunk rá, az a bérelt irodaterület kialakításával kapcsolatos változások” – tette hozzá Mazsaroff Kata. „A megfelelő munkahely irodakialakítási stratégiája a jövőben egyre nagyobb hangsúlyt kap majd. Amikor egy modern cég új irodaterületet választ, az Y Generáció igényeit is figyelembe kell vennie. Az Avis Budget Group BSC esetében is ez fontos szempont volt, amikor a Skanska által fejlesztésre kerülő Green House-t választotta.”
A fejlesztők és bérbeadók részéről is kiemelt figyelmet igényel, hogy portfóliójukban tudjanak biztosítani a folyamatosan változó igényeknek megfelelő irodaterületet. “Nem csak jelenlegi és jövőbeli bérlőiknek lesz ez fontos, hanem egyre inkább saját alkalmazottaiknak is, mivel a munkavállalók közt egyre nagyobb arányban képviseltetik magunkat az Y Generáció tagjai.” – összegzett Mazsaroff Kata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.