BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A banki adatainkat féltjük a legjobban

A Canon Europe páneurópai kutatása szerint a fogyasztók részéről komoly bizalomhiány mutatható ki az adatvédelem területén. A felmérés szerint a fogyasztók 76 százaléka valószínűleg otthagyna egy céget vagy szolgáltatót, ha attól kiszivárogna valamely személyes adata.

A legnagyobb aggodalom a hitelkártya- vagy banki adatok kiszivárgását övezi (48 százalék). A fogyasztók mindössze 12 százaléka gondolja úgy, hogy a szervezetek eleget tesznek személyes adataik védelméért. Amikor azonban céget vagy szolgáltatót választanak, akkor még mindig előrébb rangsorolják a költségeket (64 százalék) mint a személyes adatok biztonságát garantáló eljárásokat (30 százalék).

Az is kiderült, hogy míg aggasztják őket az adatvesztések, a legtöbben csak a biztonsági záradék legfontosabb részeit olvassák el (36 százalék), mindössze 19 százaléknyian olvassák el az összes kapott biztonsági információt, míg az emberek 13 százaléka egyáltalán nem olvassa el a biztonságról szóló részt.

"Ha a tervezett EU-reformok megvalósulnak és az adatvesztések nyilvánosságra hozása kötelező lesz, akkor valószínűleg lényegesen növekedni fog a bejelentett adatvesztések száma; annak is megvan a kockázata, hogy a fogyasztók érzéketlenné válnak arra, hogy mi számít komoly adatvesztésnek. Ha az emberek belefáradnak, már nem figyelnek ezekre a jelzésekre" – vélte Quentyn Taylor, a Canon Europe információbiztonsági igazgatója.

A biztonsági záradékokat legkevésbé az Egyesült Királyságban élők hajlandók elolvasni, a hajlandóság a németeknél a legnagyobb. Ugyanakkor éppen a britek gondolják legnagyobb arányban, hogy a cégek nem tesznek eleget a személyes adatok védelméért. A legszorgalmasabban olvasó németek egyébként a harmadik helyen állnak az elégedetlenség terén. Legtöbben a franciák közül gondolják, hogy a vállalatok megfelelő óvintézkedéseket tesznek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.