BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A mobileszközök adhatnak lökést a globális reklámpiacnak

A globális reklámpiac messze leggyorsabban növekvő területe lehet a következő években a mobileszközökön elhelyezett hirdetések szegmense.

A legfrissebb előrejelzések szerint a reklámköltés 2012-ben világszerte közel 5 százalékkal gyarapodhat, s megközelítheti a 490 milliárd dollárt, az online szegmens azonban ennél dinamikusabban bővülhet, s idén is masszív két számjegyű növekedést mutathat. A GroupM nevű médiacsoport legutóbbi elemzésében úgy kalkulált, hogy a tavalyi 85 milliárd dolláros költést követően ezúttal már a 98 milliárdot közelítheti az online hirdetési piac mérete, ami 16 százalékos növekedést jelentene egy év alatt.

A kilátások hosszabb távon is bizakodásra adnak okot: egy másik piackutató becslése szerint a tavalyi bő 80 és az idei 94 milliárdos forgalmat követően jövőre átlépheti az online reklámköltés a 100 milliárd dollárt, 2015-re pedig már 130 milliárd feletti piacmérettel számolnak.
Az online szegmenst a következő években egyértelműen a mobileszközökön elhelyezett hirdetések hajthatják.

A PriceWaterhouseCoopers adatai szerint az Egyesült Államokban tavaly 1,6 milliárd dollárt költöttek a vállalatok ilyen reklámokra, ami azt jelenti, hogy a lényegében 2010-ben létrejött ágazatban közel 150 százalékos bővülést mértek. A tendenciák globálisan is hasonlóak, igaz, a növekedés mértéke a legtöbb becslés szerint ennél kisebb volt, de a mobileszközökhöz köthető reklámköltés így is megközelítette az 5 milliárd dollárt. Az előrejelzések alapján a dinamikus bővülés a következő években is folytatódhat: 2016-ra a tavalyi közel ötszörösére ugorhat a szektor forgalma, ami azt jelentené, hogy az okostelefonon és táblagépen elhelyezett hirdetések a teljes online reklámpiac 15 százalékát adhatják.



Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.