"Hosszú távon csak úgy tudjuk megőrizni a munkahelyeket, ha átszervezzük az adminisztratív részlegeket, és belenyugszunk, hogy most munkahelyek szűnnek meg" - mondta csütörtökön Christoph Franz vezérigazgató. A Lufthansa szerda este közölte, hogy az első negyedévben 381 millió eurós üzemi veszteséget szenvedett el, ami több mint kétszerese az egy évvel korábbinak , és jóval meghaladta az elemzők által várt 289 millió eurót.
A világszerte 117 ezer alkalmazottat foglalkoztató társaság 2014-ig 1,5 milliárd euróval akarja javítani eredményét, és a megtakarítás egyharmada a létszámleépítésből ered. A légitársaság eredményét a magas üzemanyagárak, a diszkont légitársaságok és az arab társaságok támasztotta verseny, a szén-dioxid adó és az európai gazdaság általános gyengélkedése rontja le.
Rossz eredményeket közöltek a Lufthansa külföldi leányvállalatai is. Az osztrák AUA az első negyedévben rekordösszegű, 67 millió eurós üzemi veszteséget könyvelt el, ez több, mint a tavalyi teljes évi, mintegy 60 milliós veszteség. A cég 220 millió eurós takarékossági programot hajt végre, amelynek bércsökkentés is része.
Az AUA üzemanyag és illetékköltségei - amelyek a teljes költség kereken 50 százalékát adják - a vállalat adatai szerint az idei első negyedévben 257 millió eurót tettek ki, azaz 28 millió euróval voltak magasabbak, mint a tavalyi azonos időszakban. Jaan Albrecht, a 6 774 dolgozót foglalkoztató AUA vezérigazgatója az osztrák pénzügyminisztériumhoz intézett levelében kiemelte:
"Mindenekelőtt a 2011 áprilisában bevezetett légiközlekedési adó sújtott bennünket új jelenségként és teljes erővel 2012 első negyedében. Az illetékeket a kemény verseny miatt nem tudjuk teljes egészében az ügyfelekre áthárítani. Ezért ismételten felkérem a pénzügyminisztériumot, tegyen meg mindent azért, hogy tehermentesítse Ausztriát, mint légi közlekedési telephelyet" – fogalmazott a légitársaság vezére. Az osztrák gépek foglaltsága egyébként 70,6 százalékra javult az idei első negyedévben tavalyhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.