Akár az ipari nagyfogyasztókéval azonos villamosenergiaár-kedvezményt is elérhetnek az MVM Partner Zrt. majdani kis- és középvállalkozó ügyfelei. Az új vevőkör elérését célzó marketing és értékesítési konstrukció már elkészült. A társaság a VOSZ-BESZ Zrt.-vel indított együttműködésre alapozva igyekszik megszerezni vevőnek a munkáltatói szövetség tagságát, de bevet más eszközt is: Major György, az MVM Partner vezérigazgatója már márciusban arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy cége új szolgáltatásként felkínálja majd az energiatanácsadást, amelynek keretében felülvizsgálja megbízói energiabeszerzési szerződéseit, számláit, műszaki eszközeit és energiafelhasználását. Ezen adatok ismeretében feltehetően olyan költségcsökkentő lehetőségekre hívhatja fel a figyelmüket, amelyeknek köszönhetően azok a vevőivé válnak, illetve stabil partnerei maradnak.
Az ország áramfelhasználásának körülbelül a harmadát is kiteheti a kkv-s árampiac, a kerítése azonban nincs kolbászból. A szegmens tagjai fajlagosan eleve drágábban szolgálhatók ki, mint a nagyfogyasztók, nem véletlen, hogy amíg van zsírosabb falat, a kereskedők nem kapkodnak utánuk. Kifejezetten jól járhat tehát az a kkv, amelyik nagyfogyasztói áron juthat áramhoz az MVM Partnertől, más kérdés, hogy az utóbbinak meddig éri meg lemenni az árral.
„Hatalmas a belépési költség is a kkv-k piacára, hiszen ki kell építeni a kiszolgáló infrastruktúrát, ki kell dolgozni az árazást, a számlázási rendszert, a követelések behajtásának módját, és mindennek megteremteni az emberi erőforrás hátterét is” – mutatott rá érdeklődésünkre egy áramkereskedő. Nehézséget jelenthet az is, ha a kereskedőnek nincs megfelelő információja majdani ügyfele fizetési hajlandóságáról, mert így nehezebben mazsolázhatja ki a jó ügyfeleket és választhatja ki a kockázati felárral terhelendő rosszakat. Forrásunk szerint az MVM éppen e felárak piacán generálhat versenyt, s nyomhatja le az árakat akkor is, ha esetleg mégsem tud érdemi kkv-piaci hányadot szerezni. Éppen ez történt meg tavaly nyáron, amikor a társaság távhőcégeknek kínált, de végül nem adott el gázt.
Az is kérdés, hogy a fent említett energiaaudit elég lesz-e ahhoz, hogy az esetleg nem túl nagy megtakarítható összegért a kkv-k hajlandók lesznek-e kereskedőt váltani. Az MVM Partner derűlátó: 2012. második negyedéves felmérése szerint a megkérdezett kkv-k több mint az egytizede szerződne át a következő fél évben más villamosenergia-kereskedőhöz. A fő vonzerőt a kedvezőbb ár, a kisebbet a magasabb szolgáltatási színvonal jelenti. A cégvezetők 58 százaléka elgondolkodna a szolgáltatóváltáson, ha ismerné a feltételeket, háromtizedük viszont ragaszkodik jelenlegi szolgáltatójához, mivel elégedett vele.
Az erősek játszótere
A magas belépési költség és a kockázatok miatt csak a legnagyobb (és egyben elosztóhálózattal rendelkező) hazai áramkereskedők léptek be erre a piacra: az E.On, az Elmű-Émász csoport, az EdF Démász, a kisebbek közül pedig például a JAS Budapest. Megjelent T-Com is, amely számára óriási előny, hogy az áram és a gáz kkv-piacán a meglévő távközlési ügyfeleit célozta meg, amelyek fizetési hajlandóságáról már vannak adatai, s egyébként is rendelkezik az új termékek értékesítéséhez szükséges infrastruktúrával. A továbblépésre, azaz az áram lakossági versenypiacára a jelenlegi hatósági áras rendszer mellett a T-Com kivételével egyikük sem nyitott, de az is még az előző lakossági árszabályozás idején lépett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.