BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Diszkonttal csábít az MVM

Kis- és középvállalkozásoknak adna áramot akár az ipari ügyfeleinél alkalmazottal azonos áron is az MVM Partner. Erre az új piacra nehéz belépni, a szegmensben alkalmazott árak azonban már a társaság tervének puszta bejelentésére is eshetnek.

Akár az ipari nagyfogyasztókéval azonos villamosenergiaár-kedvezményt is elérhetnek az MVM Partner Zrt. majdani kis- és középvállalkozó ügyfelei. Az új vevőkör elérését célzó marketing és értékesítési konstrukció már elkészült. A társaság a VOSZ-BESZ Zrt.-vel indított együttműködésre alapozva igyekszik megszerezni vevőnek a munkáltatói szövetség tagságát, de bevet más eszközt is: Major György, az MVM Partner vezérigazgatója már márciusban arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy cége új szolgáltatásként felkínálja majd az energiatanácsadást, amelynek keretében felülvizsgálja megbízói energiabeszerzési szerződéseit, számláit, műszaki eszközeit és energiafelhasználását. Ezen adatok ismeretében feltehetően olyan költségcsökkentő lehetőségekre hívhatja fel a figyelmüket, amelyeknek köszönhetően azok a vevőivé válnak, illetve stabil partnerei maradnak.
Az ország áramfelhasználásának körülbelül a harmadát is kiteheti a kkv-s árampiac, a kerítése azonban nincs kolbászból. A szegmens tagjai fajlagosan eleve drágábban szolgálhatók ki, mint a nagyfogyasztók, nem véletlen, hogy amíg van zsírosabb falat, a kereskedők nem kapkodnak utánuk. Kifejezetten jól járhat tehát az a kkv, amelyik nagyfogyasztói áron juthat áramhoz az MVM Partnertől, más kérdés, hogy az utóbbinak meddig éri meg lemenni az árral.


„Hatalmas a belépési költség is a kkv-k piacára, hiszen ki kell építeni a kiszolgáló infrastruktúrát, ki kell dolgozni az árazást, a számlázási rendszert, a követelések behajtásának módját, és mindennek megteremteni az emberi erőforrás hátterét is” – mutatott rá érdeklődésünkre egy áramkereskedő. Nehézséget jelenthet az is, ha a kereskedőnek nincs megfelelő információja majdani ügyfele fizetési hajlandóságáról, mert így nehezebben mazsolázhatja ki a jó ügyfeleket és választhatja ki a kockázati felárral terhelendő rosszakat. Forrásunk szerint az MVM éppen e felárak piacán generálhat versenyt, s nyomhatja le az árakat akkor is, ha esetleg mégsem tud érdemi kkv-piaci hányadot szerezni. Éppen ez történt meg tavaly nyáron, amikor a társaság távhőcégeknek kínált, de végül nem adott el gázt.
Az is kérdés, hogy a fent említett energiaaudit elég lesz-e ahhoz, hogy az esetleg nem túl nagy megtakarítható összegért a kkv-k hajlandók lesznek-e kereskedőt váltani. Az MVM Partner derűlátó: 2012. második negyedéves felmérése szerint a megkérdezett kkv-k több mint az egytizede szerződne át a következő fél évben más villamosenergia-kereskedőhöz. A fő vonzerőt a kedvezőbb ár, a kisebbet a magasabb szolgáltatási színvonal jelenti. A cégvezetők 58 százaléka elgondolkodna a szolgáltatóváltáson, ha ismerné a feltételeket, háromtizedük viszont ragaszkodik jelenlegi szolgáltatójához, mivel elégedett vele.

Az erősek játszótere
A magas belépési költség és a kockázatok miatt csak a legnagyobb (és egyben elosztóhálózattal rendelkező) hazai áramkereskedők léptek be erre a piacra: az E.On, az Elmű-Émász csoport, az EdF Démász, a kisebbek közül pedig például a JAS Budapest. Megjelent  T-Com is, amely számára óriási előny, hogy az áram és a gáz kkv-piacán a meglévő távközlési ügyfeleit célozta meg, amelyek fizetési hajlandóságáról már vannak adatai, s egyébként is rendelkezik az új termékek értékesítéséhez szükséges infrastruktúrával. A továbblépésre, azaz az áram lakossági versenypiacára a jelenlegi hatósági áras rendszer mellett a T-Com kivételével egyikük sem nyitott, de az is még az előző lakossági árszabályozás idején lépett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.