Az alig fél órával az indonéziai Dzsakartában történt felszállás után bekövetkező zuhanás gazdasági kárt jelent a Szuhoj gyártóak és súlyosan árt az orosz repülőgépgyártás imázsának. Hiszen maga Vlagyimir Putyin nyilvánította a "Superjet 100" gépet a jövőbe mutató projektnek, amellyel az orosz repülőgépgyártók végre ismét versenyképessé válnának a nemzetközi szintéren. A gépet előzőleg Kazahsztánban, Pakisztánban és Burmában mutatták be, incidensek nélkül. A gép fejlesztésébe több nyugati konszernt is bevontak, például a Boeinget. A Superjet csak nemrég kapta meg a gép az EU-ra vonatkozó repülési engedélyt, egyelőre nem világos, hogy mennyi rendelés marad meg Délkelet-Ázsiából.
A Die Presse úgy látja , hogy ezzel csak kevés marad meg Putyin azon ígéretéből, hogy Oroszországot modernizálják, hiszen az ország nemigen tud felmutatni versenyképes iparágat. "A modernizálási politika nem hiúsult meg, hiszen alig kezdődött el" - hangoztatta Peter Havlik, a Wiener Institut für Internationale Wirtschaftsvergleiche Oroszország-szakértője. A politikusok szép szavait ugyanis ritkán követik tettek. Az utóbbi tizenkét évben Putyin vezetése alatt semmi sem változott azon, hogy az orosz gazdaság még mindig a nyersanyagoktól függ. Az export 70 százaléka ugyanis olajból, gázból és fémekből áll.
Amennyiben egy hordó nyersolaj ára 80 dollár felett marad, ez nem fog változni - tette hozzá Havlik. Ráadásul az orosz vállalatok nem ismerték fel az innováció szükségességét. Az orosz Szberbank egyik tanulmánya szerint az orosz vállalatok közel egyharmada utoljára a szovjet időkben újította fel a berendezéseit. Havlik a reményeit inkább Oroszország WTO-csatlakozásában látja. Ugyanis a külföldről érkező növekvő konkurencia révén növekszik a struktúraváltás és az elavult ipar korszerűsítésére irányuló nyomás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.