BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Feltámadhat a legendás Alpine márka

A Formula–1-es Monacói Nagydíj előestéjén mutatta be a Renault az Alpine A110-50-es névre keresztelt sportkocsitanulmányt, mely valamivel szelídebb változatban akár so­rozatgyártásba is kerülhet. A DeZir tanulmányautó vonásait öröklő Alpine az utóbbi évek legfeltűnőbb Renault tanulmányautója, s ehhez illően a technika sem átlagos. Az ülések mögé a Nissan-eredetű 3,5 literes, V6-os szívómotor kerül 400 lóerővel és 7500-as percenkénti fordulatszámhatárral, valamint karbon szívócsövekkel. A menetteljesítményekre vonatkozó adatot ugyan nem tette közzé a Renault, de a 880 kg-os tömegből arra következtethetünk, hogy nem túloz a gyártó, amikor a versenyautókhoz méri az Alpine-t. Már csak azért sem, mert a hatfokozatú félautomata váltó F1-es technikát vonultat fel, akárcsak a Wintax telemetria-rendszer. A beszállítók között csupa nagy nevet találunk, a futómű a Sachstól, a fékek pedig az AP Racingtől származnak. A Renault a Dacia és az Alpine mellé a tervek szerint „Initiale Paris” néven egy negyedik, prémium márkát is bevezetne.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.