A vizsgált cégek együttes éves árbevétele 2011-ben 979 milliárd dollárt tett ki, ami 13,7 százalékos javulást jelent az előző évhez képest, így megdöntötte a 2008-ban elért 892 milliárd dolláros rekordot. Ennek megfelelően az 50 szereplőből csupán 7 cég jelentette eladásainak csökkenését, de ezek közül öt társaság olyan japán vállalat, amelyek jelentősen megszenvedték a tavaly tavaszi szökőár következményeit, többüknél hónapokig tartó leállást is el kellett rendelni annak idején.
A vizsgált cégek közül két kivétellel mindegyik pozitív üzemi eredményről számolt be: 13,9 százalékos növekedéssel összesen 110 milliárd dollárt jelentettek a tavalyi évről a legnagyobb vegyipari vállalatok. A csoport 11,5 százalékos árrést ért el 2011-ben, ami 1995 óta a legmagasabb érték.
A lista elején nincs meglepetés és változás: ismét a német székhelyű BASF a vezető a maga 85,6 milliárd dolláros árbevételével, a második helyen az amerikai Dow Chemical, míg a harmadik helyen a kínai Sinopec található, amely tavaly közel 30 százalékkal növelte eladását, és könnyen lehet, hogy a jövő évi listában már a második helyre küzdi fel magát.
A listára négy korábban nem szereplő cég került fel, közülük a legnagyobb, a dél-koreai SK Innovation a 26. helyen debütált. A listából kieső cégek közül a legnagyobb a holland Royal Dutch Shell társaság volt, amely tavaly még az ötödik helyet foglalta el.
Az elmúlt időszak teljesítménye tehát kitűnő volt, kérdés, hogy mit tartogat a jövő a vegyipari vállalkozások számára. Több iparági szervezet, így az Amerikai Vegyipari Tanács, valamint az Európai Vegyipari Tanács is egyre pesszimistábban nyilatkozik, ennek megfelelően az előbbi a korábbi 1,2 százalékról 0,5 százalékra csökkentette az amerikai vegyipar kibocsátásának idei növekedésével kapcsolatos előrejelzését, az utóbbi pedig az előző hónapban vágta vissza európai becslését a korábbi 1,5 százalékról nullára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.