A zene internetes elérésének újabb és legdinamikusabban bővülő formája a stream, amely 40 százalékos bevétel növekedést ér majd el idén – írja a BBC. Streameléskor a zenefájlok nem kerülnek közvetlenül a fogyasztó számítógépére, hanem – a YouTube-hoz, vagy az Egyesült Államokban elterjedt Netflix-hez hasonlóan – egy szerveren tárolódnak és onnan „sugározzák” azokat a felhasználó gépére. Az olyan, itthon még kevéssé elérhető szolgáltatások, mint a Spotify, a we7, vagy az MOG több mint 1 milliárd dollárt hoznak majd a zeneiparnak. Ezek a szolgáltatások ingyenes elérést biztosítnak egy korlátozott zenei adatbázishoz, a teljes kínálat havi 5-10 dolláros előfizetésért érhető el.
A digitális értékesítési formához képest ettől függetlenül még a letöltéseken keresztül folyik be a legtöbb pénz, várhatóan összesen 2,2 milliárd dollár 2012-ben, ami azonban csak 8,6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Olyan online áruházak végzik ezeket a tranzakciókat, mint az Apple tulajdonában lévő iTunes, vagy az Amazon.
A zeneipar legnagyobb bevételi forrását még mindig a fizikai formátumok jelentik, mint amilyen a CD. Ezek az eladásokból befolyt összegek 61 százalékáért felelnek, ami viszont 12 százalékos visszaesés. A zeneipar digitális szektora 2015-re átveszi a vezető szerepet a fizikai tárolóktól – nyilatkozta Ed Barton, az elemzést készítő Strategy Analytics igazgatója.
A zeneipar a digitális előretöréstől függetlenül zsugorodik – írja a Wall Street Journal. Összességében a digitális eladások 1,3 milliárd dollárral nőnek majd, a fizikai hordozók viszont 1,9 milliárd dollárral esnek vissza. A bevételek globálisan 2,6 százalékkal csökkennek.
Közép- és Kelet-Európában 14 százalékkal csökkent a zeneipari bevétel 2010 és 2011 között, erre az évre pedig 6 százalékos esést jósolnak. Az előfizetéses rendszerek csak most kezdenek el feltűnni a térségben, tehát most dől el, mennyire lesznek népszerűek. „A többi olyan térséghez hasonlóan, ahol virágzik a kalózkodás, és vegetálnak a letöltéses rendszerek, a feliratkozásos stream a zeneipar egyetlen reménysége, hogy jelentőségteljes online üzletet építsen ki a régióban” – olvasható Strategy Analytics jelentésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.