"Tisztában vagyok azzal, hogy nem fog azonnal sikerülni és ne elég ez egy modell, a következő tíz-húsz évben is folytatnunk kell, amit a elkezdtünk ezzel a kocsival" – fogalmazott Mark Reuss, a GM észak-amerikai üzletágának vezetője a Cadillac ATS-szel kapcsolatban. A márka ezzel a kompakt, könnyű szedánnal szeretne betörni a luxus szektorba és letaszítani a trónról a kategória királyát, a 3-as BMW-t.
A The New York Times szerint a szakértőket meggyőzte az új modell arról, milyen messzire jutott a GM azóta, hogy az amerikai állam 50 milliárd dolláros segéllyel mentette meg a csődtől. Míg a Chevrolet esetében a cég csak átalakította a régi modelleket, az ATS-t a nulláról építette fel a vállalat, a hátsó kerékhajtású autót a GM megpakolta érintőképernyőkkel és friss technológiai megoldásokkal.
Az alumínium test segítségével az ATS kicsit könnyebb, mint a rivális BMW 3, a régebbi benzinfaló imázs helyett a cég többek között egy négyhengeres motorverzióval is kínálja a kocsit, amivel 7,84 literes fogyasztás érhető el. Az erős élek és króm helyett kifinomultabb vonalakkal rendelkező modellel a GM már az európai és kínai piacok felé tekint, miután konstatálta, hogy a Cadillac korábbi, jellegzetesen amerikai stílusát nehéz eladni külföldön.
A GM-nek van mit behoznia ezzel a branddel, hiszen míg a Cadillac 76 ezer autót adott el az Egyesült Államokban az év első hónapjában, addig ugyanebben az időszakban BMW-ből 185 ezer, Mercedesből 164 ezer darab talált gazdára. A GM az árral is igyekszik magához vonzani a potenciális vásárlókat: az alap ATS 34 ezer dollárért (7 millió 554 ezer forint) megvásárolható, ami mintegy 2 ezer dollárral olcsóbb, mint egy hasonló kategóriájú Mercedes vagy BMW.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.