Az összeget a CBA-nak még az elmúlt év júliusában ítélték meg, de amint Fodor Attila, a hálózat kommunikációs igazgatója lapunknak elmondta: a támogatást csak ezután veszik fel. A hét üzlettel kapcsolatos beruházások nemrégiben fejeződtek be, így már teljesültek az összeg lehívásának feltételei. A CBA ugyanakkor időben felismerte, hogy többféle üzlettípussal kell a piacon lenni. Ezért három éve megnyitották az első felsőkategóriás CBA Príma boltot, és ugyancsak 2009-ben indították a Cent diszkontboltokat. A boltstratégia láthatóan bevált, hiszen már 105 üzlet fölött látható a Príma logó, és a jelenlegi kéttucatnyi – egységesen 1250 négyzetméteres – Cent diszkonthálózat a tervek szerint néhány éven belül több mint 150 egységből fog állni.
Tavaly a cég közel 1500 franchise partnere közül többtucatnyian kénytelenek voltak bezárni egységeiket, ami több mint száz CBA-üzlet megszűnését okozta. Igaz, a hálózat mérete a CBA-tulajdonosok nyitásai révén nem változott, így a franchise boltokkal, a CBA- tulajdonosok mintegy 900 saját szupermarketjével együtt közel 3400 egységet szolgál ki a húsz éve beszerzési társulásként indult cég. Ugyanakkor a három évvel ezelőtti 43 helyett ma az összeolvadások és felvásárlások eredményeként már csak 25 magánszemély és gazdasági társaság tulajdonában van a hálózatot működtető CBA Kereskedelmi Kft.
Tegnap Gödöllőn nyitotta meg 153. diszkontáruházát a Lidl Magyarország (képünkön). A 164 autó befogadására alkalmas parkolóval létesült 1286 négyzetméteres üzletben 1400-féle termék kapható, nagyrészt saját márkás árucikkek. A sajtótól mindeddig elzárkózott cég közleménye ugyanakkor kitér arra is, hogy az árubeszerzéskor különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, és termékeik döntő része számos európai Lidl áruház polcain is megtalálható.
„Mindig friss zöldség-gyümölcs kínálattal, széles pékáruválasztékkal, kizárólag magyar gazdáktól beszállított friss húsokkal és sokféle tejtermékkel várjuk vásárlóinkat” – mondta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.
Megállt az általános élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése hazánkban – állapította meg a Nielsen piackutató cég, mely legfrissebb felmérése során összesen 19 544 egységet regisztrált. Regionálisan legkoncentráltabb a bolthálózat Budapesten és Pest megyében, míg legelaprózottabb az északkeleti megyékben. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek számaránya az élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatban 89 százalék idén is. Ez a stabilitás eltér a legutóbbi időszaktól, amikor éppen ebben a csatornában évről évre csökkent a boltszám.
Idén január elsején a legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletekből 11 111, az 51–200 négyzetméteresekből pedig 6294 egység működött a felmérés szerint. Lényegében változatlan maradt a két adat az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
A modern bolttípusok közül a hipermarketek száma néggyel bővült (170) éves összehasonlításban. Ezzel egy időben szupermarketből héttel kevesebb, 574 lett. Huszonegy új diszkontnak köszönhetően ebből a bolttípusból 488 volt az év elején.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.