A finanszírozásról a repülőtér felügyelőbizottsága szeptember 14-i ülésén dönt majd. A cég partnerei azt akarják, hogy a légi kikötő a lehető leghamarabb üzemelni kezdjen. Ehhez mindenkinek hozzá kell járulnia, a repülőtéri társaságnak is - mondta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak Berlinben nyilatkozva Werner Gatzer, a szövetségi pénzügyminisztérium államtitkára.
Persze nem szabad az összes felmerülő többletköltséget az adófizetőkre hárítani – szögezte le az államtitkár, megerősítve, hogy a szövetségi állam továbbra is kitart Rainer Schwarz, a repülőtér ügyvezetője mellett, annak dacára, hogy követelések hangzottak el a lemondására. "A repülőtér nem lesz hamarabb kész, ha Schwarz távozni kényszerül. Ezért kitartunk mellette, még ha hibákat követett is el" - érvelt az államtitkár.
A repteret eredetileg tavaly júniusban adták volna át a forgalomnak, de tűzesetek miatt ezt elhalasztották. A számítások szerint további 1,2 milliárd euróra van szükség a fejlesztésekhez, így a projekt összköltsége 4,5 milliárd euróra becsülhető. Minden további hónap késedelem 20 millió eurós veszteséget jelent a finanszírozóknak.
Az államtitkár szerint az újonnan felmerülő költségek mintegy felét a hangszigetelés kiépítése teszi ki, ami nem a repülőtér felelőssége, ezért száll be a finanszírozásba a szövetségi kormány, vélhetően 450-500 millió euróval. Berlin és Brandenburg tartományok valószínűleg a reptéri részesedésük arányában nyújtanak további áthidaló kölcsönt a társaságnak, amelyet az a szövetségi kormány reményei szerint már öt-hét év múlva elkezdhet visszafizetni.
A terveket egyébként még az EU-nak is el kell fogadnia, arra a felvetésre, hogy Brüsszel esetleg a reptér privatizációját kéri, Gatzer közölte, hogy a szövetségi kormány adott esetben két éven belül kiszállhat a befektetésből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.