Niilo Jääskinen főtanácsnok több olyan ügyben tette közzé szakvéleményét, amelyek közös vonása, hogy azokat az Európai Bizottság indította az EU Bírósága előtt vasúti témában több tagország - Magyarország mellett Spanyolország, Ausztria, Németország, illetve Portugália - ellen. Az előkészítő szerepet betöltő kijelölt főtanácsnok indítványa nem köti az ügyet később elbíráló bíróságot, ám a gyakorlati tapasztalatok szerint viszonylag ritkán fordul elő, hogy az ítélet lényegesen eltérjen az indítvány tartalmától.
A főtanácsnok úgy véli, hogy Magyarország nem teljesítette az egyik uniós irányelvből fakadó kötelezettségét: nem határozott meg olyan feltételeket, amelyek biztosítanák a pályahálózat-működtetők pénzügyi egyensúlyát, és nem fogadott el olyan intézkedéseket, amelyek az infrastruktúra működtetéséhez és használatához kapcsolódó költségek és díjak csökkentésére ösztönöznek. Jääskinen szerint Magyarország nem biztosította a pályahálózat-üzemeltetők által beszedett díjak, valamint a vasúti hálózat rendelkezésre bocsátásához közvetlenül kapcsolódó költségek egyenlőségét.
Nem értett azonban egyet a főtanácsnok az uniós javaslattevő-végrehajtó testület azon álláspontjával, hogy a történeti vasúttársaságok - a MÁV és a GySEV - által biztosított forgalomirányításba a menetvonal-kijelölés, vagyis az infrastruktúra elosztása is beletartozik, amit egy független szervezetnek kellene gyakorolnia.
Jääskinen álláspontja ezzel szemben az, hogy a forgalomirányítás - mivel nem tartozik az alapvető funkciók közé - a vasúttársaságokra bízható. Ezen felül szerinte a MÁV és a GySEV semmilyen versenyelőnyre nem tesz szert azáltal, hogy forgalomirányítóként tájékoztatást kap az infrastruktúra-elosztási döntésekről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.