A recept titkos, de annyi tudható, hogy 31 magyar gyógynövény felhasználásával készült. „Az üdítőital kategóriában egy olyan terméket hoztunk létre, amely hazai ásványvíz kincsre alapul és magyar alapanyagokat tartalmaz” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
Ásványvízből 2007 óta száz liternél több fogy lakosonként egy évben. A magyar piacra jellemző, hogy nincs nagy kereslet a prémium kategóriás, tehát drágább palackok iránt, ellenben évről évre egyre népszerűbbek az olcsó és márkátlan ásványvizek. Valószínűleg a forró hónapoknak köszönhetően a Szentkirályi az idei első félévben mind értékben, mind volumenben 22 százalékkal túlteljesítette az előző év azonos időszakában elért eredményeit, amely növekménynek jelentős részét a klasszikus termékek és a limonádék adták, de továbbra is sikeresek a jégteák és a jégvizek is.
Felavatták tegnap a társaság saját előforma gyártó üzemét is. A gépsor teljesítménye – az előforma súlyától függően – óránként 33 ezer darab palack. A teljes beruházás 600 millió forintból, önerőből és lízing cég közbeiktatásával valósult meg. A cég 2011-ben 6,05 milliárd forint árbevételt, és ezzel 13 százalékos növekedést ért el, idén pedig 6,9 milliárd forint árbevétel és 14 százalékos növekedést tervez.
Fő konkurensük, a Kékkúti Ásványvíz Zrt. tavaly 102 millió palackot értékesített, és 5,5 milliárd forintos árbevételt ért el. A nehéz gazdasági helyzet ellenére 2010-hez képest ez mennyiségben 1,2 százalékos növekedést jelent. „A kereskedelmi márkák aránya csökkenőben van, most 47-48 százalék körül stagnál volumenben. Sok olcsó árfekvésű márka jelent meg a piacon. Ennek ellenére 2012-es év is jól indult számunkra, a pozíciónk tovább erősödött. A prémium minőségű, olasz és francia ásványvizeink eladása is 20 százalékkal emelkedett” – mondta Cser Szilárd, a cég üzemigazgatója. Az elmúlt években a Kékkúti is folytatta nagy értékű beruházásait, (raktárépület fejlesztése, könnyített palackok, L1 robot) közel 500 millió forint értékben. A beruházásoknak köszönhetően a csomagolóanyagok mértékét 30 százalékkal csökkentették. Raktárépületük bővítésével megduplázták tároló kapacitásukat kékkúti üzemükben, így a közvetlen kiszállítások aránya a gyárból a partnerek telephelyeire 69 százalékról 96 százalékra emelkedett.
A FuturAqua Ásványvíztermelő Nyrt. pedig még augusztus végén szerzett 60 százalékos üzletrészt a Human Goods Kft.-ben, amely az osztrák Almdudler üdítőitalok magyarországi forgalmazója. Az üzletrész adásvétellel kombinált 5 millió forintot meghaladó törzstőkeemelés következtében a FuturAqua Nyrt. összesen 7,2 millió forint névértékű üzletrészt szerzett. A Human Goods Kft. 2011-ben 89,6 millió forint árbevétel mellett 4,82 millió forint üzemi és 3,44 millió forint adózott nyereséget ért el. A FuturAqua arra számít, hogy ezáltal az ő termékei is könnyebben juthatnak majd el a hazai fogyasztókhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.