Egyértelműen látszik, hogy ez a 2 hónapos időszak (július vége – szeptember eleje) kiemelkedően fontos a kiskereskedelem szempontjából. Idén megfigyelhető volt, hogy már július végén erősebb volt a kereslet az írószerek és füzetek iránt, mint 2011-ben. Egyre tudatosabbak a magyar fogyasztók és sokan voltak azok, akik nem az utolsó pillanatra hagyták a vásárlást. Már a júliusi időszakban megfigyelhető volt egy átlagosan 20 százalékos keresletnövekedés. Ezt követően az augusztusi időszak júliushoz képest 4,5-szer nagyobb piacot jelentett.
A legnagyobb volument a füzetek, papírok, füzetborítók, golyóstollak és ceruzák, valamint ragasztók tették ki. Ezek a termékek általában 10 százalékkal kerültek többe idén, mint 2011-ben. Meghaladták a tavalyi értékesítési számokat még a rajzeszközök (festékek, ecsetek, filctollak), füzetcímkék, órarendek, de kevesebb fogyott spirálfüzetekből, „post it” üzenőcetlikből, tollbetétekből, számológépekből is. Ezek az információk is rámutatnak arra, hogy a fogyasztók racionalizálták vásárlásaikat.
A három nagy termékkör közül a tolltartók tekintetében több mint 20 százalékos árnövekedést mértek a GfK Hungária kutatói. Ennek okai között tartozhat, hogy több olyan tolltartót adtak el, amely már tartalmazott írószereket is, illetve azon termékekből is lehet, hogy több fogyott, amelyek valamelyik rajzfilmhez köthetők.
Az iskolatáskák átlagára viszont 8 százalékot meghaladó mértékben csökkent, aminek következtében az átlagár 3 500-4 500 forint körül mozgott. A notebookok területén – köszönhetően a távol-keleti természeti katasztrófáknak, az ezek révén kialakult alkatrészáraknak, illetve a hazai ÁFA-emelésnek – az árak kicsivel több, mint 10 százalékot emelkedtek, és idén 148 ezer forint körül volt a nyár végén az átlagáruk. Egyre nagyobb teret hódítanak viszont a fiatal tinédzserek körében kedvelt és az iskolához megfelelő hardver megoldást kínáló tablet PC-k. Ezek átlagára a nyári időszakban 80 ezer forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.