BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ennyivel kevesebb az autómárka-kereskedés itthon

A Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) 2012 augusztusában felmérést készített a magyar márkakereskedői hálózatokról, szerint Magyarországon jelenleg 467 márkakereskedés üzemel.

Jelentős csökkenés a következő márkáknál figyelhető meg: Chevrolet -18 (55-ről 37-re), Opel -14 (64-ről 50). Ezen márkák mellett a Ford, Mazda, Peugeot, Fiat, Citroen, és a Seat is nagymértékű a csökkenést mutat. Azonban vannak márkák, amelyek a negatív eladások ellenére is növekedtek: ilyen a Hyundai, a Kia, a Mitsubishi, az Audi, és a BMW. Az elmúlt évben a Ferrari, a Jaguar és a Land Rover lépett új szereplőként a hazai márkakereskedések sorába.
 
A kereskedések 30 százaléka található a fővárosban és Pest megyében. Egy-egy megyére 9-31 kereskedés jut, Budapestre és Pest megyére 145. Budapest és Pest megye után a legtöbb kereskedés Győr-Moson-Sopron, és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében található. Ezek a számok a tavalyihoz képest nem mutatnak különösebb eltérést. A legkevesebb kereskedés Nógrád, Békés és Heves megyékben található. Nógrád megyében, a lakosság anyagi helyzete mellett magyarázat lehet erre Budapest és Pest megye közelsége is. 

Az ország keleti és nyugati felének különböző gazdasági helyzete azonban nem látszik a márkakereskedések megoszlásában, Jász-Nagykun-Szolnokban 26, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 29 márkakereskedés található, míg Tolnában 11, és Vas megyében 12.

Összességében elmondható, hogy a márkakereskedések és szalonok száma hozzávetőlegesen 10 százalékkal csökkent. Még mindig túlnyomórészt az egymárkás kereskedések vannak többségben. Budapesten és Pest megyében az egymárkás kereskedések aránya magasabb. A többi megyében jobban látszik a többmárkás dominancia, mert egy márkából a minimális volumen okán nagyon nehezen lehet megélni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.