BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült: tényleg más ízű ugyanaz az üdítőitalfajta külföldön

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) több európai országban vásárolt minták segítségével tesztelte a Fanta üdítőitalt, a vizsgálat kimutatta, hogy jelentősek az országonkénti eltérések a termék minőségét illetően.

Az élelmiszeripari-teszten három különböző országban gyártott, de – elvben – ugyanolyan minőségű termék került górcső alá. Az üdítők 2012. július-augusztusában kerültek az OFE kosarába Olaszországban, Szlovéniában és Magyarországon. A tüzetes vizsgálat során összehasonlították többek között a címkén feltüntetett információkat, a narancslé-, energia- és cukortartalmat.

Az eredmények szerint a magyar piacon kapható Fanta más színű, mint az Olaszországban vagy Szlovéniában kapható változat. "Az olasz Fantában nincs színezék, míg a miénkben van, méghozzá béta-karotin. Ami nem baj, csak a termék így olyan hatást kelt, mintha több gyümölcsöt tartalmazna. Ugyanakkor meglepő az is, hogy a gyártó a szlovén piacon beéri 3 százalékos narancslétartalommal" – ismertette a Kosár magazinban olvasható eredményeket Dömölki Lívia, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület élelmiszer szakértője.

A szakértő szerint a Magyarországon kapható Fanta a legkellemesebb ízű, míg az Olaszországból származó üdítő esetében különös szagot éreztek a szakértők, ami talán annak tudható be, hogy Itáliában kevesebb aromát használtak a gyártás során, emellett az ott kapható Fantában alkalmazott sűrítőanyag is eltér a magyar piacon használttól. Tartósítószert a három közül csak a magyar piacon kapható termék tartalmaz. És bár az olasz és a magyar vásárlók számára elérhető üdítő cukortartalma megegyezik, az ízhatáson változtat az a tény, hogy a narancslétartalom az olasz változatban 12 százalék, míg a hazai esetében csak 8 százalékot tesz ki.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.