Több használtautó-kereskedő is forgalomesést tapasztalt az elmúlt három hónapban. A Weltauto-hálózat tagjai úgy tapasztalták, hogy 30–35 százalékkal csökkent az érdeklődők száma, ami azt mutatja, hogy már jószerével csak azok érdeklődnek a kereskedésekben, akiknek már halaszthatatlanná vált az autóvásárlás.
A vidéki és budapesti használtautó-kereskedők az első háromnegyed évben szinte egyöntetűen 30–40 százalékos forgalomesésről számoltak be. Vannak olyan kereskedések, ahol a nyári hónapokban csupán 4-5 használt autó kelt el.
Miután az új autók eladása évek óta csökken, kevés a fiatal jármű. Egyre nehezebb fiatal, megkímélt használt kocsit találni, az autóvásárláshoz pedig nemigen lehet hitelhez jutni, a vásárlók egyre gyakrabban az importált használt autókra kényszerülnek, illetve a magyar rendszámosok közül kénytelenek beérni a 3–5 évesekkel. Az új autók értékesítésének több mint 70 százaléka céges vagy közületi flottavásárlás, a kereskedelem számára fontos magánvásárlók továbbra sem tűnnek föl a piacon.
Egyre nagyobb azoknak a száma, akik korábban 2-3 évente új modellre cserélték autóikat, most azonban hosszabb ideig, jellemzően 4–7 évig használják autóikat. Emellett nem vesznek új kocsit, hanem inkább 1–3 éves használt autóra szeretnék cserélni kiöregedett járművüket. A fiatalabb autóknál, négyéves korig, természetesen a vevők elvárják a garanciát is.
Miután a piac törvényszerűségei szerint még az értéküket jól tartó márkák modelljei is azonnal elvesztik értékük tizedét, ahogy a vadonatúj, nulla kilométerest kiviszik a szalonból, nem is csoda, hogy az újkori ár 20–40 százalékába kerülő 1–3 éves modelleket keresik, legfeljebb 100 ezer kilométeres futásteljesítménnyel. Ilyenek azonban a „fehér holló” kategóriába tartoznak.
A Weltauto-hálózat kereskedői szerint a használtpiacon két véglet van: vagy a drága prémium autót veszik, vagy az olcsót. A gyakorlatban az 1–1,5 millió forintos kocsik kelnek el legnagyobb számban, de ezek is a 4–7 éves korkategóriába tartoznak. A klíma viszont már alapkövetelménnyé vált.
Amíg korábban egy-egy Weltauto-kereskedőnél havonta 10–20 használt autó kelt el hitelfinanszírozással, ma inkább egy egész évre esik ennyi. Vagyis a használt kocsik tizedéhez hoznak a vevők valamilyen finanszírozást. Ezek persze nem magánvásárlók, hanem vállalkozások.
Vevői kérések
A legtöbb vevő azzal kezdi a kereskedésben, hogy olcsót keres, ne fogyasszon sokat, ne kelljen rá költeni, legyen műszakija – és az sem baj, ha klímás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.