Hátrányból indulnak a magyar élelmiszergyártók, hiszen rossz minőségű importtermékekkel kell felvenniük a harcot – véli Keleti Zsolt, a Sága Foods Zrt. vezérigazgatója. Az ország egyik legjelentősebb húsipari cégének számító sárvári társaság vezetője ezt többek között azzal magyarázta, hogy amíg a hazai gyártóknak meg kell felelniük a magyar élelmiszerkönyv előírásainak, az importtermékek esetében nem kötelező érvényűek a szigorú előírások. A vezérigazgató szerint a hazai termékek pozícióján a Magyar Termék Rendelet sem sokat javít, mivel annak az előírásai túl szigorúak. „Ahhoz, hogy a pulykából készült termékeinket magyarként árulhassuk, a tojást az országban kellene keltetni. A környékünkön azonban nincs erre a célra megfelelő keltető, így Ausztriából hozunk be napospulykákat, amelyeket aztán itthon, magyar gabonával nevelünk. A termék mégsem felel meg a magyar termék kritériumainak” – mondta el Keleti Zsolt. A cégvezető szerint előnyösebb lenne egy a némethez vagy a franciához hasonló rendszer, amelyben a termék minden egyes gyártási fázisánál feltüntetik, hol készült.
A vezérigazgató másik hátrányként a magas áfát nevezte meg, és támogatja az alapvető élelmiszerek áfatartalmának csökkentését is. Mint fogalmazott: „értem, hogy van egy gazdasági kényszer, amely nehezíti ezt a lépést, de olyan méreteket ölt a feketegazdaság az országban, hogy azt a tisztességesen működő cégek már nem tudják kompenzálni”.
A Sága Foods Zrt. közel 800 embert foglalkoztat, 14 saját farmjáról és 19 szerződéses partnerétől évente nagyjából 1,8 millió pulykát dolgoz fel. A Nielsen adatai szerint a Sága Foods Zrt. piacvezető pulykagyártó: a főtthús-piacon értékben 68,3 százalékos, mennyiségben 55,4 százalékos a részesedése. A cég Magyarország egyik legnagyobb baromfitermék-exportőre: termékei 45 százalékát értékesíti külföldön. Szoros a kapcsolata a Cooppal is: a jelenlegi 1,4 milliárd forintos közös forgalom az áruházlánc második legnagyobb húsipari beszállítójává teszi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.