Az EADS irányításával kapcsolatos német-francia ellentét az előző héten került felszínre, amikor Berlin nemet mondott az európai légigyártó és brit riválisa, a BAE Systems közötti fúzióra.
A francia állam ugyanis a német fél elégedetlenségére azért kampányolt, hogy a tevékenységet jobban fókuszálják az EADS Toulouse-i bázisára. A másik oldalon a Daimler eldöntötte, hogy eladja EADS-beli részesedését, amit más befektető híján a német állam vásárolna meg, ezzel tovább fokozva a franciák frusztráltságát a növekvő német állami befolyás miatt.
A Le Figaro szerint a mostani fordulat jelzi, hogy Németország nem teszi le a fegyvert és megpróbálja újra elosztani az irányítási jogokat az EADS-ban.
Az EADS-ban résztvevő négy uniós tagállam 2010-ben állapodott meg arról, hogy közösen finanszírozzák az új nagy hatótávolságú utasszállító, az A 350 XWB mintegy 10 milliárd eurós gyártását. Az összeg egyharmadát visszatérítendő előlegként teszik le a résztvevők. A legnagyobb összeget; 2,5 milliárd eurót a francia és a német kormány fizeti, míg a britek 400 millió, a spanyolok 100 millió eurót fizetnek ki. A részleteket eddig minden tagállam kifizette, Németország azonban a 2010-ben átutalt 500 millió eurón felül nem fizet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.