A Coop vásárlói évente mintegy 180 milliószor döntenek az üzletlánc márkatermékei mellett, ezzel a bolti forgalom közel 25 százalékát adják. Erre alapozva egy-két év alatt akár ezerre is bővülhet a Coop saját márkás termékeinek mai 700–750-es választéka – mondta el lapunknak Nagy Lajosné, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának idén megválasztott, a saját márkás termékekért felelős tagja. Kiemelte: a Coop Csoport nagy hangsúlyt fektet az egységes választék kialakítására. Ennek jegyében kapnak egyre nagyobb szerepet a saját márkás termékek is, amelyek kapcsán kiemelt figyelmet fordítanak ezen árucikkek összetételére és külső megjelenésére. Az üzletlánc törekszik a lehető legjobb ár/érték/minőség arány elérésére, ezért szigorú előzetes szűrést végeznek az anonim tendereztetés során kiválasztott termékeknél. Emiatt számtalan példa van arra, hogy a márkás termékeket és az ahhoz hasonló, de Coop logóval ellátott árut ugyanaz a gyártó készíti. A hazai gyártók, beszállítók elsőbbséget élveznek nálunk a külföldivel szemben, amennyiben megfelelnek a szigorú minőségbeli feltételeknek, valamint termékeik ár-érték és minőség tekintetében azonos tulajdonsággal rendelkeznek – avatott be Nagy Lajosné. – Emellett a boltmegújítási programunkkal összhangban valósult meg saját márkás termékeink csomagolásának megújítása is, amely az egységes arculat kialakítását szolgálta, valamint lehetővé tette a brand újrapozicionálását is – tette hozzá.
A saját márkás termékekhez hasonlóan egységes az üzletlánc akciós politikája is. Ahogy Tóth Gézától, a CO-OP Hungary Zrt. ügyvivő testületének tagjától, az akciós operatív egység vezetőjétől megtudtuk: ez az egység koordinálja a láncolat akciós politikáját, havonta ülésezik és dönt az országos akciós termékválasztékról, mely alkalmanként közel kétszáz terméket jelent. Ezzel igyekeznek reprezentálni az egyes üzletek, bolttípusok választékát. Elsősorban napicikkek, azon belül is főleg az élelmiszerek kerülnek be ebbe a körbe, de a választék kialakításánál nagy segítség a Coop integrált informatikai rendszere, mellyel könnyedén lekövethető egy-egy termék mozgása – mondta el. Az akciós árakat is az akciós operatív egység határozza meg, ami nem könnyű feladat, mert a kereskedelmi láncok folyamatos árháborút folytatnak a piacon, amelyhez alkalmazkodnunk kell, hiszen pont az akció a vásárlók megtartásának és megszerzésének egyik fontos eszköze – hangsúlyozta Tóth Géza hozzátéve, hogy az országos és a régiós akciók egyre nagyobb szerepet kapnak, ahogy az árérzékeny fogyasztók egyre inkább ár alapján választanak. Így előfordulhat az is, hogy az akciós körbe akár saját márkás termékek is bekerülnek.
Nem véletlen, hogy a saját márkás körön belül is egyre nagyobb hangsúlyt kap az ár. Ennek jegyében erősíti a Coop a „Mindennap” jelzéssel ellátott árucsoportját, mely kimondottan olcsó alapvető termékekből áll – fűzte hozzá Nagy Lajosné.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.