Murányi László szerint ez annak is köszönhető, hogy az elmúlt öt évben a társaság egy középtávú stratégia felépítésén dolgozott. Ennek fontos része a boltmegújítási program. „A 2010-ben elkezdett program alapja egy szakmai szempontok alapján kidolgozott új boltkategória-rendszer bevezetése. A boltbesorolási struktúra egyszerűbbé, áttekinthetőbbé vált. A program a vásárlói igények figyelembevételével a választék nagysága mellett a szolgáltatások összessége alapján rendezi az üzleteket Coop mini, Coop ABC és Coop szuper kategóriába. Az új kategóriák kialakításával magasabb színvonalú kiszolgálást tudunk biztosítani napi másfél millió vásárlónknak. A megújítás az üzletek külső és belső megújulását is jelenti, amelynek során az új arculatnak megfelelő modern színvilág és logó jelent meg” – emelte ki Murányi. Az átalakulás a lánc 2200 boltjában befejeződött, és a cégcsoport elfogadott ütemterve szerint az év végére lezárja a programot.
A változás része az is, hogy a Coop zöldmezős beruházásai keretében környezet-, energia- és egészségtudatos technológiával működő új üzleteket épít fel. Folytatódott ugyanakkor a Coop Csoport informatikai integrációjának programja is. Ma már közel 1100 bolt működik az integrált informatikai rendszerben, ami nem csak a kiszolgálás hatékonyságát javítja, de segíti a forgalmi adatok pontosabb elemzését, így az egységes üzletpolitika fejlesztését is.
Murányi László új kezdeményezésként említette a Magyar Ízek Házát. A „bolt a boltban” modellben működő kizárólag hazai kínálattal nem csak a prémium magyar áruk kerültek a Coop választékába, de ezzel a cég lehetőséget teremt kisebb, lokális termelőknek is, akik egyébként – méretüknél fogva – nem lehetnének beszállítók az országos hálózatban.
A Coop fontosnak tartja a saját márkás termékkör fejlesztését. Bővül a 2011-ben országos szintre kiterjesztett törzsvásárlói program is. A ma már 859 település 1498 üzletében elérhető rendszerrel a Coop célja az, hogy minél gyorsabban lefedjék az egész országot. Murányi László kiemelte a Coop oktatási programját is, amely évente 2000 dolgozó továbbképzését biztosítja.
A legkülönbözőbb szakmák találkozóhelye a Rally
A társadalmi felelősségvállalás kiemelt programja a Coop Rally. A hetedik alkalommal lezajlott szakmai roadshow célja nem változott: a tisztán magyar tulajdonban lévő üzletlánc igyekszik felhívni a figyelmet a hazánkban gyártott élelmiszerekre, a hazai termelőkre. „Az ötlet túlszárnyalta az eredeti célokat, ma már elmondhatjuk, hogy a magyar élelmiszer- gazdaságban ez az egyetlen olyan rendezvény, ahol a legkülönbözőbb szakmák találkozhatnak” – emelte ki Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Az idei Rallyn az első helyezést a FrieslandCampina Hungária Zrt. Juhász Kinga és Bornai Róbert alkotta csapata érte el, mögöttük a Demény Design és CO-OP Hungary Zrt., a harmadik helyen a Laurel Kft. és a CO-OP Hungary Zrt. közös csapata végzett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.