BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Javuló kilátások

A bevétel növekedésére számít idén a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. Murá­nyi László úgy látja, a javuló eredmény a Coop Gazdasági Csoport középtávú fejlesztési stratégiájának köszönhető

Az elmúlt évek stabil, 510 milliárd forint körüli eredményét meghaladó árbevétellel számol a Coop Gazdasági Csoport erre az évre – mondta el Murányi László. A CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója ezt arra alapozza, hogy a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére az első fél évben 4 százalékos forgalomnövekedést tudott elérni a 3000 bolttal rendelkező lánc.

Murányi László szerint ez annak is köszönhető, hogy az elmúlt öt évben a társaság egy középtávú stratégia felépítésén dolgozott. Ennek fontos része a boltmegújítási program. „A 2010-ben elkezdett program alapja egy szakmai szempontok alapján kidolgozott új boltkategória-rendszer bevezetése. A boltbesorolási struktúra egyszerűbbé, áttekinthetőbbé vált. A program a vásárlói igények figyelembevételével a választék nagysága mellett a szolgáltatások összessége alapján rendezi az üzleteket Coop mini, Coop ABC és Coop szuper kategóriába. Az új kategóriák kialakításával magasabb színvonalú kiszolgálást tudunk biztosítani napi másfél millió vásárlónknak. A megújítás az üzletek külső és belső megújulását is jelenti, amelynek során az új arculatnak megfelelő modern színvilág és logó jelent meg” – emelte ki Murányi. Az átalakulás a lánc 2200 boltjában befejeződött, és a cégcsoport elfogadott ütemterve szerint az év végére lezárja a programot.

A változás része az is, hogy a Coop zöldmezős beruházásai keretében környezet-, energia- és egészségtudatos technológiával működő új üzleteket épít fel. Folytatódott ugyanakkor a Coop Csoport informatikai integrációjának programja is. Ma már közel 1100 bolt működik az integrált informatikai rendszerben, ami nem csak a kiszolgálás hatékonyságát javítja, de segíti a forgalmi adatok pontosabb elemzését, így az egységes üzletpolitika fejlesztését is.

Murányi László új kezdeményezésként említette a Magyar Ízek Házát. A „bolt a boltban” modellben működő kizárólag hazai kínálattal nem csak a prémium magyar áruk kerültek a Coop választékába, de ezzel a cég lehetőséget teremt kisebb, lokális termelőknek is, akik egyébként – méretüknél fogva – nem lehetnének beszállítók az országos hálózatban.

A Coop fontosnak tartja a saját márkás termékkör fejlesztését. Bővül a 2011-ben országos szintre kiterjesztett törzsvásárlói program is. A ma már 859 település 1498 üzletében elérhető rendszerrel a Coop célja az, hogy minél gyorsabban lefedjék az egész országot. Murányi László kiemelte a Coop oktatási programját is, amely évente 2000 dolgozó továbbképzését biztosítja.

A legkülönbözőbb szakmák találkozóhelye a Rally

A társadalmi felelősségvállalás kiemelt programja a Coop Rally. A hetedik alkalommal lezajlott szakmai roadshow célja nem változott: a tisztán magyar tulajdonban lévő üzletlánc igyekszik felhívni a figyelmet a hazánkban gyártott élelmiszerekre, a hazai termelőkre. „Az ötlet túlszárnyalta az eredeti célokat, ma már elmondhatjuk, hogy a magyar élelmiszer- gazdaságban ez az egyetlen olyan rendezvény, ahol a legkülönbözőbb szakmák találkozhatnak” – emelte ki Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Az idei Rallyn az első helyezést a FrieslandCampina Hungária Zrt. Juhász Kinga és Bornai Róbert alkotta csapata érte el, mögöttük a Demény Design és CO-OP Hungary Zrt., a harmadik helyen a Laurel Kft. és a CO-OP Hungary Zrt. közös csapata végzett.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.