A hétvégén megnyílt Párizsi Autószalon 17 éve nem találta ilyen rossz bőrben a jelenleg legnagyobb gondokkal küszködő európai autópiacot. A tömegmodellek gyártóit csökkenő eladások, valamint hatalmas veszteségek jellemzik a jelenlegi gazdasági helyzetben, a luxusszegmens szereplői már a válságból való kilábalásukra készültek, de Európában ők is hatalmas problémákkal szembesülnek.
A Fiat az előrejelzések szerint mintegy 700 millió euró veszteséget jelent majd európai tevékenysége után 2012-ben, ráadásul nem is mutat be új modellt az Autószalonon. A GM – az Opel és a Vauxhall márkák tulajdonosa – Európában 1999 óta 16,8 milliárd dollár veszteséget szenvdett el, ebből 2012 első felében 617 millió dollárt írtak a veszteségekhez. A szintén amerikai Ford csak idén több mint 1 milliárd dollár veszteséggel számol Európában.
Az európai értékesítési nehézségek miatt a francia PSA Peugeot-Citroën autógyár további milliárdos veszteségek elé néz. A cégnek valószínűleg 2014-ig havonta háromjegyű, milliós nagyságrendű euróösszeget kell majd veszteségként elkönyvelnie, az év első felét pedig 819 millió euró veszteséggel zárta. Az autógyár emiatt egy üzem bezárására és 8 ezer dolgozó elbocsátására kényszerül.
Európa prémium autógyártói – a BMW, a Daimler, a Mercedes-Benz és az Audi – a közelmúltig képesek voltak elkerülni a visszaesést és a tömeggyártókat jellemző brutális árversenyt is, mivel a tehetősebb vásárlóik kevésbé kiszolgáltatottak a válságnak. Európában egész jól szerepeltek, de ha volt is csökkenés, akkor azt a kínai eladások sokáig ellensúlyozták. A kínai piac növekedése azonban a felső kategóriában is lelassult, így a korábbi sikeres időszakot csökkenés követheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.