A GPH felmérése alapján az itthoni leányvállalatnál nem meglepő a toplista sem a Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosítás, sem a CASCO biztosítások között. Előbbi esetén az Opelé az első hely 13 százalékkal, a második helyen a Suzuki áll 11 százalékkal, míg a fiktív dobogó harmadik fokán a Volkswagen parkol, 8,7 százalékos aránnyal.
A CASCO biztosítások között a Suzuki lekörözte az Opelt, itt a sorrend: Suzuki (15,4 százalék), Opel (15,3 százalék), és Ford (13 százalék).
Az itthon népszerű márkák a GPH többi leányvállalatánál is hasonlóan jól szerepelnek: az Opel például csak Csehországban és Szlovákiában nem jutott be a top5-be a kgfb esetén. Az egyetlen olyan márka, amely minden országban a legjobb háromban szerepel, a Volkswagen és ez is csak a kgfb esetén, a CASCO biztosított autók között komoly változatosság figyelhető meg
A biztosított márkák aránya mellett a színekkel kapcsolatban sem derült ki kirívó információ a kutatásból: a Generalinál biztosított autók leginkább szürke, ezüstmetál színűek (kgfb-nél 26 százalék, CASCO-nál 36 százalék az arány). Ez a szín nem csak nálunk vezet, Bulgáriában és Csehországban is gyakori autószín, a helyi GPH leányvállalatoknál biztosított autók közül a szürke színűek aránya közel 27 százalék
A GPH vállalatoknál biztosított autók átlagéletkora Európa-szerte 8 és 16 év között mozog. Magyarországon a legtöbb biztosított autó 14 éves, ennek a korosztálynak az aránya 20 százalék. A második legtöbbet biztosított korosztály a 8 éves autóké, 18 százalékkal.
„A Magyarországon, nálunk biztosított autók átlagéletkora 12 év a kgfb esetén, míg a CASCO biztosítások között éppen a fele, 6 év. A színekkel kapcsolatban elmondható, hogy a leggyakrabban biztosított autószínek azok, amelyek nagyjából 10 éve voltak a legnépszerűbbek. Ennek hátterében az állhat, hogy a válság miatt sokan nem engedhették meg maguknak, hogy lecseréljék öregedő autóikat” – mondta el Ilics László.
A Generai PPF Holding magyarországi gépjármű kompetencia-központjának vezetője hozzátette: “Ez egyben azt is jelenti, hogy nem csak a kgfb, de a CASCO biztosított autók is folyamatosan öregednek, a nálunk CASCO-val rendelkező autók közül már majdnem 50 százalék a 6-10 éves korosztályból kerül ki. Ráadásul a szürke, ezüstmetál az egyik legveszélyesebb színű autó, hiszen nehezen észrevehető, szürkületben nem látható, és ezekből van a legtöbb az utakon – szerencsére azonban a vezetők már a biztosítás megkötésével is tesznek azért, hogy növeljék a biztonságukat.”
A felmérésből ezeken túl az is kiderült, hogy a CASCO biztosítást a legtöbb országban egy szűk kisebbség használja, Magyarországon csak a vezetők 14,5 százaléka rendelkezik CASCO-val. Ez az arány Csehországban 25 százalék, Horvátországban 20 százalék, Bulgáriában 5 százalék Szerbiában pedig mindössze 3 százalék. Egyedül a szlovén autósok azok, akik a skála másik szélén foglalnak helyet, itt az autósok majd’ 50 százalékának van CASCO biztosítása.
A felmérés szerint kgfb esetén a legtöbbet biztosított autómárka a Volkswagen, ez a listavezető Lengyelországban, Romániában és Horvátországban, ugyanakkor ez a legtöbbször érintett márka a kárbejelentésekben is, az összes vizsgált országban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.