Hozzátették: a növekvő külföldi látogatószám is azt támasztja alá, hogy a Budapesti Karácsonyi Vásár turisztikailag is igen nagy jelentőségű egyedi attrakció, mely nagyban hozzájárul a téli turistaszezon meghosszabbításához, a budapesti vendégforgalom növeléséhez, a turisták költési hajlandóságának emeléséhez. „Fontos az is, hogy az esemény nemzetközi ismertsége és a világ minden tájára eljutó hírneve igen kedvezően alakítja a Budapestről alkotott képet, kiváló eszköze a pozitív és unikális városimázs, illetve Budapest brand alakításának” – közölte a BFTK.
Összesen 122 árusítóhelyet és látványműhelyt alakítottak ki a rendezvény helyszínén. Arra nem kaptunk választ, hogy a vásár megrendezésére mennyit költöttek (a korábbi években ez 80-130 millió forint között mozgott), és a pavilonok bérleti díja is titok maradt (2 éve 500–800 ezer forint körül volt), de az árusoknak megéri jelen lenni, mert verseny folyik a helyekért. A magyarok átlag 33 900 forintot terveznek költeni karácsonyi ajándékokra – derült ki az Árukereső.hu felméréséből.
Persze még mindig nem versenyezhetünk a bécsi adventi vásárral, ahova decemberben a MÁV is indít nosztalgiautakat. A látogatók 140 pavilon áruválasztékából válogathatnak. A bécsi gazdasági kamara becslése szerint csak a fővárosban 8,5 millióan fordulnak meg a számos karácsonyi vásár valamelyikében. A vásárlók várhatóan 185 millió eurót költenek az idén, egy alkalommal fejenként átlag 20–39 eurót (mintegy 5700–11 000 forint).
Németországban Nürnbergben, Berlinben, Kölnben és Münchenben is híresek a karácsonyi vásárok. A német kiskereskedők országos szövetsége (HDE) előrejelzése szerint az üzletek forgalma november elejétől a karácsonyi ünnepekig 80,4 milliárd euró lehet, ami 1,5 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az internetes áruházak bevétele a tavalyi 6,5 milliárd euróról 7,4 milliárdra nőhet. Az évről évre 10 százalék körüli bővülést produkáló online boltok forgalma az év egészében 29,5 milliárd euró lehet, a tavalyi 26,1 milliárd után. A HDE szerint a kiskereskedelmi vállalkozások jelentős létszámbővítéssel készülnek az év végi rohamra, összesen 30 ezerrel növelik az eladók, raktárosok és egyéb személyzet létszámát. Az országban fejenként átlagosan 230 eurót fordíthatnak ajándékokra az idén, ami 17 euróval, 7 százalékkal meghaladja az egy évvel korábbit.
Cézanne bombaüzlet
November végén, december elején elindul a Szépművészeti Múzeum Cézanne és a múlt című kiállításának masszív brüsszeli és berlini reklámkampánya, amely egyben Budapest- és országimázskampányként is felfogható. A múzeum 200 ezres közönségre számít a tárlat februári zárásáig, ami Baán László igazgató szerint hazai viszonylatban bombasiker, de európai léptékkel is kiemelkedő eredmény. Megnyílt a budapesti Városligeti Műjégpálya is, mely egyszerre négyezer látogatót tud kiszolgálni. A felújítása 4,7 milliárd forintba került.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.