Szárnyvonal nem szűnik meg jövőre, de a Székesfehérvár-Szombathely vonalon több olyan állomás is lesz, ahol ezentúl nem fog megállni a vonat: például Sárpentele, Inota, Szentgál, Városlőd-Kislőd vagy Kolontár. A helyiek és egyes polgármesterek a például a hír24-nek arról panaszkodtak, hogy mindössze az új menetrendből értesültek a változásokról. Szentgál Mésztelep nevű megállója is megszűnik, busz iskolaidőben csak naponta kétszer lesz, így a helyiek szerint december 9-től szinte csak autóval lehet elérni a települést. A VEKE elnöke is sérelmezte, hogy csak tegnap hozták nyilvánosságra a változásokat, amit az új menetrend előtt már 12 nappal előbb meg kellene tenni. Hiányolta az egyeztetéseket is.
A MÁV-Start Zrt. Kommunikációs Igazgatósága lapunknak azt nyilatkozta, hogy például a Székesfehérvár-Szombathely vonalon történt változásokról már áprilisban egyeztettek az érintett települések részvételével az ajkai kistérségben a Somló Volán bevonásával, de akkor a tervezett menetrenddel kapcsolatban nem merült fel észrevétel. A vasúttársaság a honlapján, sajtóközleményben, a menetrendkönyvben és az érintett táblás megállóhelyeken és állomásokon is hirdetményben tájékoztatja az utasokat a változásokról. A változásokra a párhuzamosságok megszüntetése és a vasúti személyszállításnak a valós utazási igényekhez való közelítése miatt van szükség. A MÁV-Start lapunknak azt ígérte, nem lesz olyan település a vasút mellett, amely közlekedési szempontból ellátatlan lesz. Ígérik, a helyközi autóbuszok sűrűbb menetrend szerint fognak eljutni a vonzáskörzetekbe és a megyeszékhelyekre. Nőni fog a közlekedő vonatok száma is.
A vasárnaptól életbe lépő menetrendi fejlesztésektől növekvő utasszámot és bevételnövekedést várnak. A belföldi vasúti személyszállítás a közszolgáltatások megrendelőjének, a Magyar Államnak a hozzájárulása nélkül minden vonalon veszteséges lenne. A MÁV-Start szerint a hozzájárulás, azaz a költségtérítés, a bevételekkel nem fedezett indokolt költség ellentételezésére szolgál, ezzel együtt a személyszállítás nullszaldós.
A pécsi, kaposvári és bajai IC-vonatok fővárosi végállomása a Déli pályaudvar helyett a Keleti lesz. Az autóbuszos közlekedésben integrált ütemes menetrend lép életbe a Miskolc–Polgár–Debrecen és Debrecen–Békéscsaba–Szeged vonalakon.
A pécsi, kaposvári és bajai IC-vonatok fővárosi végállomása a Déli pályaudvar helyett a Keleti lesz. Az autóbuszos közlekedésben integrált ütemes menetrend lép életbe a Miskolc–Polgár–Debrecen és Debrecen–Békéscsaba–Szeged vonalakon. Nem éri meg 3 utasért A MÁV-nak megtakarítást jelent, ha egy vonat nem áll meg minden állomáson – mondta lapunknak Dorner Lajos. A VEKE elnöke szerint energiát lehet megtakarítani, mivel egy 500 tonnás vonatot nem gazdaságos megállítani 3 utasért. A másik megtakarítás a MÁV belső szabályzata miatt lehetséges – amit Dorner beteg rendszernek írt le. Ezek szerint a MÁV-Startnak például állomáshasználati díjat kell fizetnie, így az az érdeke, hogy minél kevesebb helyen álljon meg, de ez viszont a pályaműködtető társaságnak okoz bevételkisesést.
A MÁV-Start lapunknak azt írta, hogy a vasúttársaságnak több ezer forintos költséggel jár minden egyes vonatmegállítás. A cég hangsúlyozta, hogy nem a költségmegtakarítási szempontok vezérelték az intézkedéseket, hanem az alacsony utasszám (napi 2-3-4 fel/leszálló utas), illetve a menetrend szerinti autóbuszos eljutási lehetőségek megléte, a párhuzamosságok megszüntetése. Itt nem áll meg a vonat Székesfehérvár-Szombathely vonalon: Sárpentele, Sárszentmihály, Csór-Nádasdladány, Inota, Hajmáskér-Újtelep, Kádárta, Szentgál, Városlőd-Kislőd, Kolontár
Zalaszentiván–Nagykanizsa vonalon: Kilimán, Magyarszerdahely
Rédics–Zalaegerszeg vonalon: Baktüttös
Balatonszentgyörgy–Tapolca–Ukk vonalon: Lesencetomaj
Pusztaszabolcs–Börgönd–Székesfehérvár vonalon: Börgönd állomás
Eger–Szilvásvárad vonalon: Tardosi kőbányák időszakos megállóhely
Lajosmizse–Kecskemét vonalszakaszon: Ócsai szőlők, Nagynyír megállóhely -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.