Egyszerűsödik a bérlethasználat: januártól személyi igazolvánnyal vagy jogosítvánnyal is együtt is használhatóak lesznek. A jegyellenőrzés hatékonyságát segítő közterület-felügyelői létszámot 2013-ban tovább bővítjük. A menetrend szerint közlekedő D11-es, D12-es és D13 hajójáratok vonalain téli menetrendet vezetnek be. Újabb buszjáratokon vezetik be az elsőajtós felszállást – olvasható a BKK közleményében.
A 2013-as tarifák és az egyszerűsödő bérlethasználat
2013-tól új bérlettípusokat vezetnek be. Változik több jegy és bérlet ára, amellett, hogy a jegyek és a teljes árú bérletek ára az inflációt követve emelkedik, kedvezményes (tanuló, nyugdíjas) bérletek ára azonban 2013-ban sem nő. Egyszerűsödik ugyanakkor a teljes árú BKK-bérletek használata: január 1-jétől már személyi igazolvánnyal vagy kártyaformátumú vezetői engedéllyel is érvényesek lesznek a teljes árú bérletek - a budapesti, a környéki és a hév-bérletek egyaránt. Az intézkedéssel kapcsolatban - amely a felesleges adminisztráció csökkentését és utasaink kényelmét hivatott szolgálni.
Újabb közterület-felügyelők a jegy- és bérletellenőrzésben
A 2011 elején a Fővárosi Közterület-felügyelettel megkezdett együttműködésünk nyomán a közterület-felügyelők bevonása a jegy- és bérletellenőrzésbe jelentősen javította az ellenőrzés hatékonyságát, illetve a menetdíj- és pótdíjbevételek növekedését is eredményezte. A menetdíjbevételek megőrzése, illetve növelése továbbra is kiemelt célunk, ezért ennek elérése érdekében a jegyellenőrzés hatékonyságát segítő közterület-felügyelői létszámot 2013. január 1-jétől tovább bővítjük. Minderről bővebben az alábbi linken elérhető közleményünkben tájékoztattunk.
Használt Mercedes és Volvo buszok
2013. január 1-jétől teljes körűen forgalomba állnak a közelmúltban vásárolt használt, de jó állapotú, alacsonypadlós Mercedes Citaro és Volvo 7700-as járművek, amelyeket a BKV üzemeltet majd. A kibővült és megújult autóbuszflotta összességében annyi alacsonypadlós szóló és csuklós járművel rendelkezik, hogy a térbeli elosztásnak köszönhetően néhány kiegészítő jellegű, csak csúcsidőben közlekedő, illetve midibuszokkal kiszolgált járat kivételével minden vonalon fognak közlekedni alacsonypadlós buszok.
MAN trolibuszok
2013. január 1-jétől az elavult ZIU-9-es szovjet trolibuszokat a BKK és a BKV kivonja a forgalomból, helyettük korszerűbb, akadálymentes MAN típusú csuklós járművek állnak forgalomba. Egyúttal nagyjavítást végzünk az Ikarus 412-es és 435-ös trolikon is, amely által a járművek megbízhatósága, üzemkészsége jelentősen növekszik. Ennek eredményeként, aki trolival utazik, januártól korszerűbb, környezetbarát járműveket vehet igénybe, a trolibusz-hálózaton összességében 2 százalékkal nő a férőhely-kínálat.
Elsőajtós felszállás
2013. január 5-étől, majd január 19-étől újabb öt-öt nappali autóbusz-vonalon vezetjük be az elsőajtós felszállási rendet. Hogy melyek ezek a vonalak, az megismerhető ezen a linken.
Téli menetrend a hajóvonalakon
Végül, de nem utolsósorban a Budapesti Közlekedési Központ 2013 januárjától csökkentett menetrenddel közlekedteti a dunai hajókat. Az idei a menetrend szerint közlekedő hajók első őszi-téli időszaka volt, amely során az utasforgalmat folyamatosan figyeltük. Ősszel még jelentős igény mutatkozott a hajóközlekedésre, a fagyos idő beköszönte óta azonban visszaestek az igények, ezért januártól csökkentünk a kapacitásokon. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a hajójáratok jó időben a kellemes utazási körülményekkel és kilátással kompenzálják a lassabb haladást és vonzóak utasaink számára, azonban amint az időjárás rosszabbra fordul, a hajóközlekedés csak rövidebb menetidővel lehet versenyképes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.