A T-Systems Magyarország továbbra is fenntartja azon álláspontját, amely szerint kérdéses lehet a Getronics Magyarország Kft. által adott ajánlati ár mellett, a megrendelő által elvárt határidőre és műszaki tartalommal az elektronikus útdíj rendszer kiépítése – jelezték a cégnél. A társaság azt követően adott ki közleményt, hogy a pályázaton nyertes Getronics két héttel az eredményhirdetést követően jelezte: nem áll készen az elektronikus útdíj-rendszer szerződésének aláírására, amire elvileg tegnap került volna sor.
Mint ismert az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) még ősszel írt ki gyorsított közbeszerzési eljárást a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsiknak 6318 kilométer közúton a megtett távolság alapján számlázó rendszer kiépítésére, amelyre végül két érvényes ajánlat érkezett, a Getronics Magyarországé, illetve a T-Systemsé. Előbbi cég ugyanakkor jóval alacsonyabb áron vállalta a rendszer megvalósítását: miközben a Magyar Telekom leánya közel 53,5 milliárdos ajánlatott adott be, a Getronics anyagában ennél 18,5 milliárd forinttal alacsonyabb összeg szerepelt, ami nem mellesleg a kormányzat által kalkulát 45 milliárd forinttól is számottevően elmaradt.
A T-Systems – ahogy ezt a cégnél a Világgazdaság Online-nak jelezték - már az eredményhirdetést követően iratbetekintést kezdeményezett annak érdekében, hogy meggyőződjön a nyertes ajánlat kiírásnak megfelelő, elégséges műszaki tartalmáról, a társaság szakemberei azonban a Getronics által leadott dokumentumnak csak egy részét látták, egyes – jellemzően a technológiai részleteket taglaló - szakaszok megtekintését ugyanis üzleti titokra hivatkozva elutasította az ÁAK. A T-Systems Magyarország Zrt. ezért előzetes vitarendezési kérelmet nyújtott be az ÁAK-hoz, amelyet azonban az ajánlatkérő elutasított.
A Magyar Telekom leányánál most jelezték: az eljárás jelenlegi szakaszában nem fordulnak a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, mivel az jelentős mértékben lassítaná az elektronikus útdíj rendszer 2013. július 1-jei határidőre való megvalósulását, amit viszont a kormány kiemelt prioritásként kezel, hiszen a rendszer működésével jelentős mértékben járul majd hozzá a 2013-as és a következő évek központi költségvetésének bevételi oldalához.
Mint ismert a kormányzat 2014-től évi 150, az idén pedig 75 milliárd forintos bevétellel számol az elektronikus útdíjból, ez utóbbihoz viszont a rendszernek július elsején el kell rajtolnia. A tervezett indulás azonban egyre inkább kérdéses: ágazati szakértők lapunknak korábban úgy nyilatkoztak, hogy még egy december eleji szerződéskötés esetén is valószínűsíthető a késés, most azonban úgy fest, hogy legkorábban január végén írhatják alá a felek a kontraktust.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.