Miközben a kereskedők a nyereségesség megőrzéséért küzdenek, számos márka jelentős raktárkészletet erőltet rá az kereskedőkre – rója föl a gyártóknak az ECD. Abban viszont a kereskedők is egyetértenek az európai autógyártókat képviselő ACEA-val, hogy reálisabb környezetvédelmi célokat kellene kitűzni az emissziós célok tekintetében mind a személyautók, mind a kis haszonjárművek terén azért, hogy javítsák a zöld célok és a versenyképesség egyensúlyát. A kereskedők emellett nagyobb megértést kérnek a gyártóktól, hangsúlyozva, hogy ők – utóbbiakkal ellentétben – nem helyezhetik át a tevékenységüket olyan országokba, ahol jobb állapotban van az autóipar.
A CECRA az európai autókereskedők és szervizek számításai alapján elkészített 2013-as előrejelzése szerint az idei évben 12,054 millió új személyautó kaphat rendszámot az Európai Unióban, ez 3,8 százalékos csökkenést jelentene 2012-hez képest. Mivel a CECRA úgy látja, az idei adatok eddig az előrejelzéseiknek megfelelően alakulnak, arra kérik a gyártókat, hogy az európai disztribúciós hálózatukban is igazítsák a realitásokhoz az értékesítési céljaikat.
Ugyan az Európai Unió személyautó piaca 2011 szeptembere óta éppen a múlt hónapban mutatott először emelkedést, a szakértők szerint az 1,7 százalékos emelkedés elsősorban annak tudható be, hogy áprilisban kettővel több munkanap volt, mint az előző év azonos időszakában. Abszolút értékben a múlt hónapban minden idők harmadik legrosszabb teljesítményét mutatta az európai autóipar, a mélypontot 2012 áprilisában regisztrálták, akkor mindössze 1,021 millió autó talált gazdára.
A múlt hónapban 1,038 millió autó kapott rendszámot, az év első négy hónapjában pedig 4,027 millió kocsit adtak el, 7,1 százalékkal kevesebbet, mint egy éve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.