Ezt Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára jelentette be szombaton Budapesten, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) által rendezett fórumon.
Az államtitkár elmondta, hogy a tárgyalások a kompenzációs csomagról még nem zárultak le, a kormány első olvasatban tárgyalta a javaslatot, amelyről várhatóan jövő héten születik döntés, a parlament pedig már a nyári ülésszak vége előtt elfogadhatja.
Vereczkey Zoltán, az MKFE elnöke a részletekről elmondta: a csomag fő eleme az lenne, hogy a súlyadót az európai uniós minimumra csökkentik, vagyis a jelenlegi 1240 forintról 850 forintra 100 kilogrammonként évente.
A 3,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárműveknek kilométerenként 17 és 85 forint közötti összeget kell fizetniük július elsejétől használatarányos útdíjként - erősítette meg Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára szombaton Budapesten a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) fórumán.
Völner Pál jelezte, hogy a tengelyszám, az útvonal típusa (fő- vagy gyorsforgalmi út), valamint a motorok környezetvédelmi besorolása alapján differenciálják majd a fizetendő díjat.
A fórumon Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára elmondta: a kormány jelenleg négy intézkedést vizsgál, amellyel kompenzálná a fuvarozókat. Az európai uniós minimumra csökkentenék a légrugós járművek adóját, vizsgálják a vagyonszerzési illeték csökkentését is. A tervek között szerepel az is, hogy az iparűzési adóból leírható lenne az e-útdíj egy része, ezenkívül pedig egy államilag támogatott hitelkonstrukcióval is segítenék a fuvarozókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.