Az internetes videoszolgáltató BroadbandTV több mint 7 800 csatornával működik együtt és az idei év első negyedében 169 százalékkal, 2,1 milliárdra nőtt a tulajdonában lévő weboldalakon a videó megtekintések száma. A 2005-ben alapított céget 2007-ben tőkésítette fel egy külső befektető és 2009 óta nyereséges, ugyanakkor piaci értékét Shahrzad Rafati vezérigazgató a Variety érdeklődésére sem volt hajlandó elárulni. Azt viszont elmondta, hogy az RTL befektetésével a BroadbandTV „nagyratörő növekedési tervet” szeretne végrehajtani. Ennek részeként bővítenék a jelenleg mindössze 51 munkatárssal működő vancouveri irodát, további központokat nyitnának az Egyesült Államokban és valószínűleg Európában is megjelennének.
Guillaume de Posch, az RTL csoport társ-vezérigazgatója arra számít, hogy az on-demand műsornézés a teljes tévénézés 10-15 százalékára nőhet öt éven belül. Németországban és Európa nagy részén azonban az ilyen nem valósidejű televíziózás aránya ma még nem éri el a három százalékot.
Az RTL-lel kötött együttműködés vélhetően meghagyja a BroadbandTV eddigi önállóságát, legalábbis erre utalnak Guillaume de Posch szavai, aki úgy fogalmazott: az RTL korábban is bizonyította, hogy cégeit a vállalkozók függetlenségüket megőrizve vezessék. Mindenesetre az RTL három igazgatótanácsi helyet biztosított magának a vásárlással.
A BroadbandTV távolról sem az egyetlen, úgynevezett csatornahálózat (Multi Channel Nework, MCN), amely a YouTube csatornák üzemeltetésével szerzi bevételét és befektetőit. Már a Time-Warner is bevásárolta magát ebbe a szektorba, amikor tavaly 25 millió dollárt injekciózott a Maker Studiosba, de a Bertelsmann is biztosította magának a helyet az üzletágban azzal, hogy 6,5 millió dollárért bevásárolt a StyleHaulból.
Valószínűleg a megnövekedett befektetői érdeklődésnek is köszönhető, hogy a BroadbandTV vezére az RTL-lel kötött megállapodás kapcsán rendezett sajtótájékoztatón már arról beszélt, hogy újra kellene gondolni a videó megosztóval kötött bevétel-megosztási megállapodást. A Google birodalomhoz tartozó videó site jelenleg a videókhoz köthető reklámbevételek 55 százalékát biztosítja a tartalomszolgáltatóknak. A BroadbandTV szerint az öt-hat évvel ezelőtt megalapozottnak tekinthető megosztás ma már kevésbé aktuális, hiszen csökkentek a webhosting díjak és a szélessávú internet költsége is. Rafati szerint ezért a YouTube és a tulajdonos Google most átgondolják a költségmegosztás átalakítását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.