BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gondban a tévégyártó – nem vált be a "Made in Germany"

A német televíziógyártó a hitelezők védelmét kérte, miután nem vált be a minőségi termékekre koncentráló stratégia a gyengélkedő európai piacon.

Bár a vállalat az Egyesült Államokban alkalmazott csődvédelemhez hasonló eljárást kezdeményezett, állítja, hogy fizetőképes és hamarosan felgyorsítja a szervezet átalakítását. Miközben a céget továbbra is a menedzsment irányítja és a hétköznapi működést nem érinti a bejelentés, a részvények értéke 27 százalékkal esett a keddi kereskedési napon, mielőtt fokozatosan visszaemelkedett és végül 3,3 százalékos pluszban zárt. Matthias Harsch, a Loewe igazgatója kiemelte, hogy a cél a vállalat átalakítása a stratégiai partnerekkel és a befektetőkkel. "Minden beszállítói számlát ki tudunk fizetni és időre teljesítjük a rendeléseinket" – olvasható a német konszern közleményében.

Hogy az átalakítást miképp kell elképzelni, egyelőre nem világos, mivel Harsch csak annyit mondott: a jövőben is a prémium szegmenst fogják kiszolgálni egy "stratégiai gyártó és értékesítő partner nyújtotta szinergiák segítségével". A Bloomberg adatai szerint a Sharp a múlt év végén mintegy 29 százalékos részesedéssel rendelkezett a Loewében, de tavaly felröppent a pletyka arról is, hogy az Apple felvásárolná a nagy múltú német céget, ezt azonban cáfolta a Loewe.

A Matelan Research GmbH elemzője, Anne Gronski úgy fogalmazott: a Loewe teljes mértékben kitett a rendkívül gyengén teljesítő európai televízió piacnak és már jóval korábban ki kellett volna szervezniük a termelést, hogy kompenzálhassák a visszaesést.

A cég továbbra is bizakodó, olyannyira, hogy ígéretük szerint egy teljesen új televíziós szoftver platformmal törnek be a piacra, új alkalmazásokat fejlesztenek, ez pedig – az új árstratégiával ellentétben – "gyorsan átpozícionálja majd" a céget.

Erre szüksége is lehet az 1931-ben a világ első televíziós közvetítését lebonyolító Loewének, hiszen a Trendforce friss előrejelzésében  216 millióról 206 millió darabra csökkentette az idei tévé eladások várható számát, ezzel a növekedés éves szinten mindössze 1,1 százalékot érne el. A visszaesés részben az európai piac tartós gyengélkedésének, részben a kínai piac lassulásának tudható be.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.