A nyári hónapokban nagyobb arányban keresett hűtő- és fagyasztókészülékek iránti igény idén már tavasszal fokozottan jelentkezett, így a fő szezonnak számító július-augusztus biztató kilátásokkal kecsegtethet.
A hűtőszekrények és fagyasztók fő szezonjának számító hónapok – július, augusztus – még épp csak megkezdődtek, ám az előjelek már most biztatók - írja az elemzés. A kereskedők is erre az időszakra hegyezik ki az akcióikat, illetve csereakciókkal próbálják ösztönözni a vásárlókat. Az időjárás is nagyban befolyásolja a hűtőpiacot, jellemzően nagy melegben több hűtőt kell lecserélni.
"Attól, hogy valaki két évig nem vesz meg valamit, mégiscsak eljön az az idő, amikor lehet, hogy ezt meg kell tennie" - mondta tavaly Varga Mihály elhíresült beszédében, és úgy tűnik, valóban eljött az idő, amikorra le kellett cserélni a hűtőket. Míg 2011-ben még egyenletesebben oszlott el a szezon a nyári hónapok között, addig 2012-ben elsősorban a július mentette meg a hűtőszezont. Az előző évek tendenciái bár azt mutatják, hogy júliusban csúcsosodik ki leginkább a hűtők értékesítésének trendgörbéje, idén látszólag már tavasszal növekedésnek indult az eladás volumene. A fő szezon pedig még ezután következik.
Míg a hűtők piacán az első öt hónap értékesítési volumene 5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának értékét, addig a fagyasztók piaca már 10 százalékkal jobb eredményeket mutatott. Az átlagárak alig változnak: hűtőknél 0,5 százalékos növekedést, míg a fagyasztóknál 1,6 százalékos csökkenés figyelhető meg.
Az energiahatékonyság egyre fontosabb tényezővé válik: mind a vásárlók, mind a gyártók nagy hangsúlyt fektetnek e kérdésre. Az eladott hűtők háromnegyede A+-os, míg az A++ és A+++ modellekből is egyre több fogy – előbbi 16 százalékot, az utóbbi pedig 2 százalékot tesz ki – köszönhetően annak is, hogy egyre bővül a magasabb energiaosztályú modellek száma, és az EU is szigorúan szabályozza az energiabesorolásokat - írja a GfK elemzése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.