BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre kevesebb a hazai termék a szlovák élelmiszerüzletekben

Szlovákiában ma már a külföldi termékek sok olyan hazai élelmiszert is kiszoritanak az élelmiszerüzletekből, amelyekből a szlovák gyártók képesek lennének elátni a piacot, igy behozatalra egyáltalán nem lenne szükség - derül ki a GfK piackutató társaság legfrissebb, a Szlovák Élelmiszer-ipari Kamara (PKS) megrendelésére készült elemzéséből, amelyet a pozsonyi Új Szó ismertetett.

Az elemzés szerint az elmúlt években az ásványvizek esetében mérték a legdrasztikusabb változásokat. Míg tavaly a szlovákiai üzletekben kínált ásványvizek csaknem háromnegyedét adták a hazai gyártók, ez az arány idén 59 százalékra esett vissza. Hasonlóan markáns visszaesés figyelhető meg a hentesáruk és az édességek esetében is. Két éve a csokoládé több mint fele volt szlovákiai gyártók terméke, ma már alig valamivel több, mint a negyede.

A hazai termékek térvesztése az egész szlovákiai élelmiszeriparra negativ hatással van. Daniel Poturnay, a PKS elnöke szerint az elmúlt évben további nyolc élelmiszeripari cég ment csődbe, s emiatt több mint 630 munkahely szűnt meg. Zuzana Nouzovská, a szlovák földmüvelésügyi tárca élelmiszeripari szekcióvezetője szerint a hazai termelőknek nem tesz jót az újitások, az új termékek hiánya sem. A szlovák gyártóknak nincs meg az a technológiájuk, amivel teljesithetnék az üzletláncok elvárásait - vállítja Nouzovská.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.