BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem csak repülővel utaznak nyaralni külföldre

A horvát, az olasz és a montenegrói vonalon is növekedett a Volánbusz forgalma. A MÁV is konkurálna a légitársaságokkal.

Mivel a budapesti repülőtérről a közeli tengerpartok nem érhetőek el, ezért az autós utazás mellett sokak számára a busz és a vonat is alternatívát jelenthet. „2013-ban a horvátországi makarskai vonal bizonyult a legnépszerűbb üdülőjáratnak, több elővételes utast regisztráltak, mint tavaly ilyenkor” – közölte lapunkkal a Volánbusz Zrt. Az olaszországi cattolicai vonalon is utasszám növekedést ért el a cég, csakúgy mint a poreci járaton.

A montenegrói vonal népszerűsége sem csökkent, a tavalyi eredménynél jobbak az idei mutatók. „Átlagban az üdülőjáratok 30-60 százalékkal teljesítenek jobban, összehasonlítva az előző évi időszakkal” – tudatta a társaság. Sikeresen rajtoltak a Horvátország európai uniós csatlakozásával egy időben indított új járatok Zágrábba és a szlovén fővárosba, Ljubljanába. A cél az volt, hogy a magyar és külföldi utazók számára ne csak nyári eljutási lehetőséget tudjanak Horvátországba biztosítani, a közkedvelt adriai üdülőterületeket érintő és évek óta közlekedő Adria, Dalmát és Montenegro Expressz üdülőjáratokkal, hanem hogy az év egyéb időszakában is kedvező áron lehetővé tudják tenni a szomszédos országokba történő látogatást – akár városlátogatási, akár tanulási célú utazásról van szó. A horvátországi Pulába például kora reggel indul a busz és délután már meg is érkezik, a retúr menetjegy ára 10 ezer forint alatt van.

Az elmúlt években fokozatosan emelkedett azoknak az utasoknak a száma is, akik külföldi utazásukhoz a MÁV nemzetközi ajánlatait választották. A társaság kiemelt ajánlatai között szerepelnek idén is az Adriai- és a Fekete-tenger üdülőhelyei, ahová hetente többször is indulnak közvetlen vonatok. Eljuthatnak az utasok a horvátországi Splitbe, a montenegrói Barba, valamint az idén először Szlovénia legnagyobb tengerparti városába, Koperbe is.

„Nincsenek rejtett költségek, így a vonatjegy ára tartalmazza a csomagszállítási lehetőséget, nem kell az utasfelvételért és egyéb adók miatt külön fizetni. A vonatjegyek egyre nagyobb része az interneten is megvásárolható, az állomáson lévő kioszkból kinyomtatható. A repülőgép menetidejéhez képest ugyan hosszabb a vonatút, de az utazás lényegesen kényelmesebb, a check-in és check-out nem vesz el időt” – közölte lapunkkal a MÁV. A vonaton nincs szigorú súly- és méretkorlátozás a csomagokra, a normál méretű csomagok szabadon szállíthatók. A vonat menetrendje nem függ a ködtől, vagy a légtér terheltségétől, így kiszámítható, megbízható közlekedési módnak tekinthető.

A legkeresettebb úti cél amúgy Ausztria, utána Németország, Szlovákia, Románia és Csehország következik a népszerűségi listán. A MÁV szerint Ausztria és Németország esetében a vasút egyértelműen konkurenciája a légiközlekedésnek Budapest–München távon. A horvátországi Splitbe heti két vonat indul, mintegy 100 euróból jön ki kényelmesen az utazás, ha hálókocsit választ az ember.

Versenyképes az autóval
A vonatok magyar szakaszon 160 km/órás, külföldön még ennél is nagyobb sebességgel közlekednek, így az autópályán közlekedő autóval is versenyképesek. További előnyök, amelyek a vasút mellett szólnak, hogy a vonatok a városközpontba érkeznek, a megváltott mentjegyeken felül tehát nincsenek járulékos költségek, díjak, és a leginkább környezetkímélő utazási mód. Fekvőhelyes kocsival az alábbi célállomásokra lehet eljutni Budapestről: Berlin, Drezda, München, Zürich, Prága, Varsó, Krakkó, Csíkszereda, Brassó, Bukarest, Belgrád, valamint a nyári szezonban Splitbe, Barba, Ljubljanába, Koperbe, Várnába és Burgaszba is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.