Mivel a budapesti repülőtérről a közeli tengerpartok nem érhetőek el, ezért az autós utazás mellett sokak számára a busz és a vonat is alternatívát jelenthet. „2013-ban a horvátországi makarskai vonal bizonyult a legnépszerűbb üdülőjáratnak, több elővételes utast regisztráltak, mint tavaly ilyenkor” – közölte lapunkkal a Volánbusz Zrt. Az olaszországi cattolicai vonalon is utasszám növekedést ért el a cég, csakúgy mint a poreci járaton.
A montenegrói vonal népszerűsége sem csökkent, a tavalyi eredménynél jobbak az idei mutatók. „Átlagban az üdülőjáratok 30-60 százalékkal teljesítenek jobban, összehasonlítva az előző évi időszakkal” – tudatta a társaság. Sikeresen rajtoltak a Horvátország európai uniós csatlakozásával egy időben indított új járatok Zágrábba és a szlovén fővárosba, Ljubljanába. A cél az volt, hogy a magyar és külföldi utazók számára ne csak nyári eljutási lehetőséget tudjanak Horvátországba biztosítani, a közkedvelt adriai üdülőterületeket érintő és évek óta közlekedő Adria, Dalmát és Montenegro Expressz üdülőjáratokkal, hanem hogy az év egyéb időszakában is kedvező áron lehetővé tudják tenni a szomszédos országokba történő látogatást – akár városlátogatási, akár tanulási célú utazásról van szó. A horvátországi Pulába például kora reggel indul a busz és délután már meg is érkezik, a retúr menetjegy ára 10 ezer forint alatt van.
Az elmúlt években fokozatosan emelkedett azoknak az utasoknak a száma is, akik külföldi utazásukhoz a MÁV nemzetközi ajánlatait választották. A társaság kiemelt ajánlatai között szerepelnek idén is az Adriai- és a Fekete-tenger üdülőhelyei, ahová hetente többször is indulnak közvetlen vonatok. Eljuthatnak az utasok a horvátországi Splitbe, a montenegrói Barba, valamint az idén először Szlovénia legnagyobb tengerparti városába, Koperbe is.
„Nincsenek rejtett költségek, így a vonatjegy ára tartalmazza a csomagszállítási lehetőséget, nem kell az utasfelvételért és egyéb adók miatt külön fizetni. A vonatjegyek egyre nagyobb része az interneten is megvásárolható, az állomáson lévő kioszkból kinyomtatható. A repülőgép menetidejéhez képest ugyan hosszabb a vonatút, de az utazás lényegesen kényelmesebb, a check-in és check-out nem vesz el időt” – közölte lapunkkal a MÁV. A vonaton nincs szigorú súly- és méretkorlátozás a csomagokra, a normál méretű csomagok szabadon szállíthatók. A vonat menetrendje nem függ a ködtől, vagy a légtér terheltségétől, így kiszámítható, megbízható közlekedési módnak tekinthető.
A legkeresettebb úti cél amúgy Ausztria, utána Németország, Szlovákia, Románia és Csehország következik a népszerűségi listán. A MÁV szerint Ausztria és Németország esetében a vasút egyértelműen konkurenciája a légiközlekedésnek Budapest–München távon. A horvátországi Splitbe heti két vonat indul, mintegy 100 euróból jön ki kényelmesen az utazás, ha hálókocsit választ az ember.
Versenyképes az autóval
A vonatok magyar szakaszon 160 km/órás, külföldön még ennél is nagyobb sebességgel közlekednek, így az autópályán közlekedő autóval is versenyképesek. További előnyök, amelyek a vasút mellett szólnak, hogy a vonatok a városközpontba érkeznek, a megváltott mentjegyeken felül tehát nincsenek járulékos költségek, díjak, és a leginkább környezetkímélő utazási mód. Fekvőhelyes kocsival az alábbi célállomásokra lehet eljutni Budapestről: Berlin, Drezda, München, Zürich, Prága, Varsó, Krakkó, Csíkszereda, Brassó, Bukarest, Belgrád, valamint a nyári szezonban Splitbe, Barba, Ljubljanába, Koperbe, Várnába és Burgaszba is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.