– Terveink szerint fokozatosan fedjük le a keleti országrészt. Előbb kiválasztjuk a legfontosabb városokban nyitunk üzleteket, ugyanakkor ezzel párhuzamosan azokon a településeken, ahol a Vöröskő Kft. nem kíván boltot nyitni, franchise-alapon fognak megjelenni az Euronics táblák az üzletek portálja fölött – jelentette ki Fliszár Balázs hozzá téve, hogy összesen 100-130 üzletet szeretnének néhány éven belül. Arra törekszik a cég, hogy a keleti régióban a jelenlegi öt százalékról a dunántúlihoz hasonlóan húsz fölé emelje a piaci részesedését.
Mindenesetre nagyot változott a világ tavaly nyár óta, amikor még azt vizsgálta a cég, hogy a vidéken érdemes-e a korábbiaknál nagyobb, de a fővárosiaknál kisebb áruházakat létesíteni. A felmérést az után végezték, hogy két éve négy, úgynevezett mega áruházat nyitott a Vöröskő.
A 760 embernek munkát adó társaság előbb augusztusban foglalta el Budaörsön és a Budakalászon az egykori Electro World üzletek helyét, majd októberben a Corvin Bevásárlóközpontban, szintén a megszűnt Electro World helyén valamint a Köki Terminál bevásárlóközpontban nyitott 1600-1600 négyzetméteres Euronics Mega áruházat. Miután a koncepció láthatóan bevált, tavaly Miskolcon illetve az év végén a Sugár üzletközpontban is nyílt egy-egy "mega" Euronics.
Az 1500 négyzetméter körüli eladóterű Euronics mega áruházak új fejezetet jelentenek a korábban nettó 300-700 négyzetméteres üzletekkel dolgozó Vöröskő Kft. életében, hiszen ekkora egységekkel addig rendelkezett a hálózat, amely eddig ott volt erős, ahol a nagy alapterületű áruházakat létesítő multik nem tudtak hatékonyan működni. Ezért az Euronics-Vöröskő Kft. nem is tervezi 2 ezer négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletek létesítését, mert azokat már nem lehet gazdaságosan üzemeltetni.
Az új üzlettípusban kiszolgálásról több mint 30 fős személyzet gondoskodik áruházanként. A tapasztalatok szerint ugyanis a vásárlók igénylik, hogy hozzáértő szakemberek segítsenek az árucikkek közti választásban. Igaz, a több alkalmazott nagyobb költségterhet jelent, de – amint Fliszár Balázs kiemelte – a Vöröskő Kft. a pénzügyi válság ellenére is folyamatosan nyereséges, a hálózatbővítést pedig komoly modellszámítások után határozta el a vállalat.
– Szeretjük a plázákat, mert ott minden üzletünk szép eredményt hoz. Ezért is költöztettük a Miskolc Plazába illetve az Alba Plazába a miskolci és a székesfehérvári egységeinket – mondta az ügyvezető igazgató.
Az ilyen településen belüli költözés nem új ötlet a Vöröskő háza táján, amely a válság ellenére sikeresen töltötte be az Elektro Pont hálózat csődjét követő piaci rést. Azután, hogy 2008 októberében csődbe ment a korábban 47 városban 70 üzletet működtető Elektro Pont, az Euronics azonnal felmérte, hol keletkezett ellátási vákuum, ezért újjászervezte hálózatát és már 2008 végén megkezdte üzlethálózatának optimalizálását. Volt, ahol megtelepedtek, másutt költöztették a boltot. Sok városban ugyanis kereskedelmi szempontból elértéktelenedik a centrum, hiszen a vásárlók ott fordulnak meg nagyobb számban, ahol a közelmúltban új bevásárlóközpont, strip mall vagy hipermarket létesült. Ezért az Euronics követi a vevőket: oda költöztetik az üzletet, ahol sokan járnak.
A cég idén is növelte eladásait, mégpedig változatlan boltszámmal számítva 13,5 százalékkal magasabb az árbevétel a tavalyinál. Hagyományosan erős a háztartási készülékek és a tévék forgalma, amelyekből a piaci részesedés 25-30 százalék között van. Ugyanakkor fejlődik a mobiltelefon, valamint a laptop értékesítés is.
A piacon ugyanakkor a fehéráru forgalom továbbra is stagnál, részben azért mert a szürke-fekete gazdaság rátelepedett a fehéráruk és a mobiltelefonok piacára. Amint Fliszár Balázs mondta, az importőröknek és a kiskereskedőknek sok gondot okoz, hogy az e-kereskedelemben tért hódított a fekete gazdaság. Jó lenne, ha a hatóság visszaszorítaná ezt a káros tendenciát, hogy az árrések egy normális szintre állhassanak vissza.
Az "A" cég megveszi az árut az importőrtől, papíron eladja – persze áfamentesen – egy Szlovákiában vagy Romániában bejegyzett vállalkozásnak, majd egy másik magyar cégen keresztül ismét egy külföldinek "adják el" az árut, amit ez utóbbitól "megvesz" az első cég. És kétszer tűnik el az áfa. Az ilyen vállalkozások néhány havi működés után aztán rendre eltűnnek.
Az "A" cég megveszi az árut az importőrtől, papíron eladja – persze áfamentesen – egy Szlovákiában vagy Romániában bejegyzett vállalkozásnak, majd egy másik magyar cégen keresztül ismét egy külföldinek "adják el" az árut, amit ez utóbbitól "megvesz" az első cég. És kétszer tűnik el az áfa. Az ilyen vállalkozások néhány havi működés után aztán rendre eltűnnek. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.