BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terhelhető és készséges motorral

A kifinomult és takarékos dízelmotor remekül passzol a CR-V-hez, de rögtön az elején benyújtja a számlát.

Az 1995-ös bemutatkozása óta világszerte több mint ötmillió példányban értékesített CR-V szabadidő-autót kezdettől fogva alapvetően aszfaltos használatra szánta a Honda. Stramm megjelenése ellenére a negyedik generációra még inkább jellemző ez, hiszen 165 mm-es szabad hasmagassága alig nagyobb a normál személyautókénál, a 2.0 i-VTEC benzines kivitel pedig szimpla fronthajtással is elérhető.

A 2,2 literes dízelt viszont továbbra is kizárólag összkerékhajtással kínálják: a korábbi hidraulikus helyett a többtárcsás kuplung immár elektronikus vezérlésű. Ahogy eddig is, normál esetben az első kerekeivel kapaszkodik a CR-V, de megcsúszásuk esetén a rendszer villámgyorsan, s az adott helyzetnek megfelelő mennyiségű nyomatékot csoportosít hátra – a teljesen automatikus, a vezető számára észrevétlen működésbe nincs lehetőség beavatkozni. Nemcsak gyorsabban reagál a megváltozott tapadási viszonyokra, hanem a gazdaságosságra is jótékony hatással van a szerkezet, hiszen össztömege 16,3 kilóval, belső súrlódása pedig 59 százalékkal csökkent. A benzinesnél össze is lehet hasonlítani a 2WD és 4WD verziót, utóbbi gyorsulása csupán két tizeddel, míg gyári átlagfogyasztása alig két decivel marad el.

Persze a tesztünk során mért 6,7 l/100 km-es érték az áramvonalasabb formának és a tovább optimalizált, start-stop rendszerrel kiegészített dízelmotornak is köszönhető. A 150 lóerős 2.2 i-DTEC pedig szemtelenül jól terhelhető: lefulladási hajlamnak nyoma sincs, szinte alapjárattól fogva határozottan teljesíti a gázparancsot és készségesen pörög fel. Nagyon korai felkapcsolásokkal is kényelmesen tartható a forgalom ritmusa, hiszen már alul sem vérszegény a motor. Valódi erejét azonban 2000-es fordulat felett mutatja meg, innentől acélosan húz és lendületesen viszi a kocsit.

Rugalmassága mellett elismerésre méltó a négyhengeres futáskultúrája is, rendkívül kifinomultan és csendesen végzi a dolgát, hangja soha nem válik tolakodóvá.

A hatfokozatú sebességváltó szintén etalonnak számít a kategóriában, rövid utakon, könnyedén és rettentő precízen kapcsolható. Az elektromos szervokormány viszont lehetne közvetlenebb (ütközéstől ütközésig 3,16 fordulat) és érzékletesebb, de a Honda így is személyautósan vezethető. Ha nem is olyan sportos, mint a Ford Kuga, azért a kanyarokban agilisan fordul és pontosan manőverezhető, egyúttal tisztességesen rugózik is.

A CR-V a térkihasználás mestere, 5 mm-es hossz- és 30 mm-es magasságcsökkenés ellenére kimondottan szellős az utastér és öblös a csomagtartó. Bővíteni pedig pofonegyszerűen lehet, az oldalfalon található karok meghúzására a 60:40 osztású hátsó sor ülőlapjai felbillennek, miközben a háttámlák síkba dőlnek és 589 helyett máris 1669 literrel gazdálkodhatunk.

Takaréklángon

Októbertől a CR-V-hez is elérhető lesz a Honda második, teljesen saját fejlesztésű dízelmotorja, mely nemrég a Civicben debütált: az 1,6 literes i-DTEC méretkategóriájának legkönnyebb darabja, 47 kg-mal kevesebbet nyom a mérlegen, mint a 2,2-es! A Bosch szolenoid-injektorokat használó közös nyomócsöves befecskendező rendszer akár 1800 bar nyomáson is képes dolgozni, míg a negyedik generációs változó geometriájú Garrett feltöltő maximális turbónyomása 1,5 bar.

Az 1597 cm3-es dízel 120 lóerőt és 300 Nm-t teljesít, miközben a Civicnél 3,6 literes átlagfogyasztás, 94 g/km-es CO2-kibocsátás és 6 199 000 forintos ár szerepel. A CR-V 1.6 i-DTEC bevezetéskor kzárólag fronthajtással lesz választható.




Az 1597 cm3-es dízel 120 lóerőt és 300 Nm-t teljesít, miközben a Civicnél 3,6 literes átlagfogyasztás, 94 g/km-es CO2-kibocsátás és 6 199 000 forintos ár szerepel. A CR-V 1.6 i-DTEC bevezetéskor kzárólag fronthajtással lesz választható. Tetszett kifinomult hajtáslánc

térkihasználás, variálhatóság

összeszerelési minőség

személyautós vezethetőség

Nem tetszett

magas vételár

átlagos külső és belső forma

Összegzés

Megegyező felszereltség esetén az összkerékhajtású benzines CRV-nél 1,1-1,3 millió forinttal drágább a dízel. Éppen ennyivel kerül többe a hasonló motorizáltságú Ford Kugánál és VW Tiguannál is, amit gazdagabb felszereltséggel próbál ellensúlyozni. Műszaki adatok HONDA CR-V 2.2 i-DTEC 4WD

Összlökettérfogat: 2199 cm3

Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel

Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 4000/perc

Max. forgatónyomaték: 350 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4570/1820/1685 mm

Tengelytáv: 2630 mm

Nyomtáv elöl/hátul: 1570/1580 mm

Fordulókör: 11,8 m

Saját tömeg/teherbírás: 1653/547 kg

Csomagtér: 589/1669 l

Üzemanyagtank: 58 l

Gyorsulás 0–100 km/h: 9,7 s

Maximális sebesség: 190 km/h

Város/országút/vegyes: 6,5/5,1/5,6 l/100 km

Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km

CO2-kibocsátás: 149 g/km

A modell alapára: 6 499 000 Ft*

A tesztelt modell ára: 9 399 000 Ft

* Honda CR-V 2.0 i-VTEC Comfort 2WD -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.