Így Spanyolország már a top 10 küldőországban sincs benne. „A válság miatt csökken a szervezett utazások aránya. Magyarország kedvelt úti cél, de elsősorban Béccsel és Prágával kombinált formában ismert” – fogalmaz taktikai tervében a Magyar Turizmus Zrt. Mivel kevesebb a pénzük a spanyoloknak, ezért szívesen töltik utazásra szánt szabadidejüket saját országukban, így utazásaiknak mindössze 8-9 százalékát képviseli a kiutazó turizmus. Korábban a hazánkba irányuló spanyol vendégforgalom dinamikusan bővült, 2004 óta stabilan évi több mint 300 ezer vendégéjszakát eredményezve. Külföldre leginkább a katalánok és a madridiak utaztak.
Európában azonban továbbra is Spanyolország a legnépszerűbb a turisták körében, a sorban pedig Olaszország, Franciaország, Ausztria, Németország, Görögország és Nagy-Britannia követi. Spanyolországba az év első felében 34 millió turista érkezett. Az idegenforgalom a két éve recesszióban lévő spanyol gazdaság egyik tartóoszlopa, ez a szektor termeli meg a GDP csaknem 11 százalékát. Az év első nyolc hónapjában 42,3 millió külföldi turista kereste föl a földközi-tengeri országot, ami 4,5 százalékos növekedés 2012-höz képest.
Nincs baj viszont az olasz piaccal, ugyanis júliusig 334 ezer vendégéjszakát töltöttek nálunk, ami 5 százalékos növekedést jelent és összességében jelenleg stabilan a ötödik legfontosabb küldőország. „A gazdasági válság ellenére változatlanul nem szívesen mondanak le az olaszok az utazásról” – írta az MT Zrt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.