A program keretében, amelynek az angol StartUp - WarmUp (Beindítás - Bemelegítés) címet adták, hat magyar cég ismertette meg az érdeklődőkkel különleges termékeit, eredeti eljárásait, amelyek többségüknek már külföldön is elismerést hozott.
Baranyi András, a magyar kulturális központ igazgatója az MTI-nek elmondta: Moldován Csabának, a Leonar3Do International Zrt. képviselőjének az ötletét valósították meg. Az volt a céljuk, hogy láttassák, ma is vannak elismerésre méltó magyar találmányok, amelyek ráadásul nemcsak egy szűk tudományos kör számára érdekesek, hanem kézzel foghatóak, látványosak, élvezhetőek és a kultúra részét alkotják. A StartUp - WarmUp című rendezvény az első ilyen lehetőség volt a feltörekvő magyar innovációs cégek számára, de azt szeretnék, ha ez a kezdeményezés folytatódna más országokban, a Balassi Intézet hálózatában. Jövő tavasszal ugyanakkor Moszkvában egy újabb hasonló, de nagyobb lélegzetű rendezvényt terveznek.
Moldován Csaba, a Leonar3Do nevű, háromdimenziós virtuális környezetet tervező számítógépes programot is forgalmazó és fejlesztő cég képviselője elmondta: egy évvel ezelőtt, amikor először járt Moszkvában a termékeikkel, azzal szembesült, hogy az orosz piac hatalmas lehetőségekkel rendelkezik, de kitartás és hosszú idő kell ahhoz, hogy egy vállalkozás ebben az országban gyümölcsöző legyen. Az eltelt egy év a kutatással, előkészületekkel telt, majd csatlakoztak a Runway Budapest elnevezésű kezdeményezéshez, amelynek célja, hogy 2020-ra a magyar főváros Közép-Európa olyan központja legyen, amely összefogja a vállalkozásokat és kiközvetíti azokat Keletre vagy bárhová a világban.
"Mi azt szeretnénk pimasz módon elérni, hogy Magyarországot ne csak a Rubik-kocka révén ismerjék a világban, hanem más találmányokról, fejlesztésekről is" - mondta Moldován Csaba. Hozzátette, a StartUp-kezdeményezés fontos eleme, hogy azokat a fiatalokat segítsék, akik otthon próbálnak vállalkozást indítani, sikereket elérni. "Nekünk otthon kell alkotnunk és a sikereket kell külföldre vinni, valamint a lehető legtöbb pénzt hazajuttatni" - hangsúlyozta a fiatal vállalkozó. Felhívta a figyelmet arra, hogy a következő hat évben lesz arra lehetőség Magyarországon - kormányzati támogatással -, hogy kezdő vállalkozások európai uniós pénzekhez jussanak, és azt kutatásra-fejlesztésre fordíthassák.
Sirály Péter, a februárban alapított Gourmet Garden ügyvezetője elmondta: konyhakerti növényeket termesztenek és helyeznek el úgynevezett önfenntartó rendszerekben, azaz palántákat szállítanak házhoz. Rég elfeledett fűszernövényeket és különlegességeket, például fahéjas bazsalikomot, csoki ízű turbolyát fejlesztettek ki. Áprilisban kötöttek szerződést a megváltozott munkaképességűek állami szervezetével, júniusban kezdtek el dolgozni, és mostanra jutottak el odáig, hogy magántőke, illetve később kockázati tőke bevonásával fejlesszenek.
A Videomapping Hungary nevű cég olyannyira nem ismeretlen Oroszországban, hogy az idén októberben a moszkvai nemzetközi fényfesztiválon 11 ország 25 csapata között első lett az Art Vision Contest épületvetítő versenyen. Gyöngyösy Balázs és Sarenczky Ákos, a háromdimenziós térvetítéssel foglalkozó cég képviselői az MTI-nek elmondták, szolgáltatásaik iránt többen érdeklődtek a bemutatón. Oroszországon kívül más térségekben is be szeretnének törni a piacra, ugyanis elég drága technológiával dolgoznak, és Magyarországon kicsi a kereslet. Jelenleg munkáik 70 százaléka a külpiacon valósul meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.