Egy évvel a Qoros 3 négyajtós, a Volkswagen a Jetta riválisának szánt szedánja után idén a Golf ellen indított ferdehátú modellt állította ki a márka Genfben.
Stefano Villanti kereskedelmi igazgató szerint a kínai cég óriási előnye éppen az, hogy a nulláról indul, és mivel nincs múltja, friss megközelítést hozhat az autóiparba.
A hármas jelzésű modell 9 centivel hosszabb a Golfnál. A gyártó egyelőre nem közölte a ferdehátú árát, de a Szlovákiában az év eleje óta kapható Qoros 3 szedán ára 20 960 eurótól indul – írta a Bloomberg hírügynökség.
A kínai Chery Automobile és az Israel Corp. közös csangsui gyárának éves gyártókapacitása 350 ezer, ám tavaly csak 150 ezer kocsit bocsátott ki. Bár a Qoros eladások túlnyomó többsége továbbra is Kínában várható, a vállalat az európai piacból is szeretne kihasítani egy szeletet. Ebben segítségére lehet a német design és a tavaly elért ötcsillagos EuroNCAP minősítés.
A Qoros mérnöki központja Münchenben működik, a vállalat pedig vezető európai cégek korábbi designereit és menedzsereit szerezte meg a márka felturbózására. A gyártást az a Gert Hildebrand felügyeli, aki korábban a BMW munkatársaként a Mini felélesztését is levezényelte. A Qoros a Magna Steyr együttműködésben fejleszti ki autóit, a Magna többek között a Mini és a Mercedes számára is végez gyártási munkákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.