A szervezet keddi, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint 2013-ban a "nyugati típusú" repülőgépek baleseti rátája 0,41 volt, vagyis egymillió repülésre 0,41 baleset jutott. Ez a ráta az IATA-tagok között 0,30, némileg jobb a 2012-es 0,32-nél.
A szövetség adatai szerint 2013-ban 3 milliárd ember utazott 36,4 millió járaton. Összesen 81 baleset történt, ami kevesebb az ötéves átlagnál (86), de több az egy évvel korábbinál (75). Ezen belül 2013-ban 16 halálos baleset volt, ötéves átlagban 19, 2012-ben 15. A balesetekben összesen 210 ember vesztette életét, míg 2012-ben 414.
A leggyakoribb baleset a futópályáról való letérés volt, ezért az egyik legfontosabb feladatnak az IATA a futópálya-biztonság növelését tartja, annak ellenére, hogy az ezekhez köthető balesetek túlélési aránya magas. A legtöbben olyan balesetben haltak meg az elmúlt öt évben, amikor a gép repülés közben irányíthatatlanná vált, a 2585 áldozatból 1546-an ilyen hiba miatt vesztették életüket, ezért az IATA oktatás-fejlesztési javaslatokat tett.
Tony Tyler vezérigazgató a közlés szerint az adatok ismertetése után a Malaysian Airlines eltűnt 370-es járatával kapcsolatban azt mondta: a gépek nyomon követését, az utasadatok kezelését is fejleszteni kell és a repülésbiztonsággal kapcsolatos jogalkotási folyamatokat, amelyek az Air France 447-es járatának 2009-es balesete óta kezdődtek, fel kell gyorsítani. "Nem hagyhatjuk, hogy egy újabb repülőgép csak úgy eltűnjön" - fogalmazott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.