BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elkaszálták a budapesti trolibusztendert

A Közbeszerzési Döntőbizottság a Skoda kérésére indított vizsgálatában elkaszálta a budapesti trolitendert, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros írja az index. A szűk határidők miatt ez azt jelentheti, hogy lőttek 3,4 milliárd forint uniós támogatásnak.

Súlyos eljárási és érdemi jogsértésekkel, súlyos szakmai hibákkal és hatáskörtúllépéssel vádolja a BKK a Közbeszerzési Döntőbizottságot (KDB-t) abban a beadványban, amit a VEKE hozott nyilvánosságra a Facebook-oldalán. A KDB pár nappal ezelőtt gyakorlatilag elmeszelte a fővárosi trolibusztendert, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros, ez pedig szerinte versenykorlátozó.

A BKK keddi válaszbeadványában három felkiáltójellel írnak arról, hogy ez a döntés "a trolibuszgyártók és a piac ismeretének teljes hiányát igazolja!!!" Vitézy Dávid szerint már körülbelül 20 éve piaci sztenderd az akkumulátoros segédhajtás. Annyira, hogy a közbeszerzési vizsgálatot kezdeményező Ganz Skoda Közlekedési Zrt. 2005-ös, a BKV-nál futó Ganz-Solaris trolijai is ilyenek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.