BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jó luxuskocsikat gyártunk

Idén újból megdönti saját rekordját az Audi Hungária motorgyára és jelentősen növekszik az új járműgyár kibocsátása is. Amerikában is kelendőek a Magyarországon készülő Audi és Mercedes modellek, és amíg az USA piaca bővül, Oroszországban elbocsátásokra készül a Ford.

A Reuters tudósítása szerint az Audi AG rövidesen növelheti németországi termelését, hogy ki tudja elégíteni a megnövekedett keresletet. Ezt támasztják alá azok a hétfőn nyilvánosságra hozott számok, amelyek szerint márciusban az Audi több mint 170 ezer autót adott el világszerte. Ez a legnagyobb érték, amit egy hónapban valaha is elért az ingolstadti gyártó, és tegyük hozzá, 15 százalékkal meghaladja a tavaly márciusi eladási szintet.

Mindez tehát igen jól jön a magyar leányvállalatnak, amely már tavaly is tízezer darabbal 1,925 millióra növelte motorkibocsátását és a júniusban indult új járműgyára révén az elmúlt évben a tavaly előtti 33,5 ezerrel szemben 42 851 gépkocsik szállított ki megrendelőinek. Értesüléseink szerint a győri cég idén több mint megkétszerezi autógyártását, hiszen folyamatban van az itt készülő A3 Limousine észak-amerikai valamint az A3 Cabriolet európai piaci bevezetése. Emellett nyáron kezdődik az új TT modell sorozatgyártása is. Az A3 modellcsalád világpiaci eladásai márciusban 53 százalékkal 28 750-re emelkedtek.

Az első számú rivális, a Mercedes is a legjobb márciusi értékesítésről számolt be, miután világszerte 158 523 kocsit adott el. A márkának nagyon bejöttek az új kompakt modellek, az A-osztály, a részben Kecskeméten készülő B-osztály valamint a kizárólag hazánkban gyártott CLA, amely piaci jelentős sikereket ért el egyebek között az Egyesült Államokban.

Az amerikai autópiac márciusban 5,7 százalékkal 1,537 millió darabra bővült és amíg az első két hónapban a listavezető GM, Ford és Toyota forgalma 6,1, 6,7 illetve 5,7 százalékkal csökkent, addig a múlt hónapban jelentősen növelték eladásaikat a bázishoz képest. Ez különösen a General Motorsnak jött jól, hiszen az amerikai hatóságok komoly pénzbírsággal sújtották.

A National Highway Traffic Safety Administration április 3-ig szabott határidőt egy hónappal korábban, hogy a GM válaszoljon a 13 ember halálát okozó hibás gyújtáskapcsoló ügyében. Az NHTSA azonban a 107 kérdés egyharmadára nem kapott választ, ezért az autógyártót a késés miatt napi hétezer dollár összegű bírsággal sújtották, amely mindaddig hatályban marad, amíg a hatóság kérésének eleget nem tesz.

A GM márciusi eladásai a nagy pickupoknak köszönhetően szárnyaltak. Az Európában ismerteknél jóval nagyobb, full size pickup-piac az amerikai vásárlóerő és a fogyasztói bizalom fokmérője. Most, hogy márciusban 8,1 százalékkal 208 ezer fölé bővült a járműkategória összesített forgalma az Egyesült Államokban, úgy látszik, a vásárlók elégedettek a helyzettel.

Más a helyzet Oroszországban, ahol a múlt hónapban mindössze 243 335 személyautó és kis haszonjármű talált gazdára, ugyanannyi, mint egy évvel korábban. A Ford-Sollers amerikai-orosz vegyes vállalat azonban bejelentette, hogy három oroszországi gyára közül kettőben csökkenti a termelést és elbocsát 950 dolgozót.

Győri eredmények
Jelentősen növelte árbevételét tavaly a Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi AG magyarországi leányvállalata. A  2012-es, 5,282 milliárd euró után tavaly hat százalékkal magasabb, 5,588 milliárdos árbevételt ért el a vállalat, amely az előző évi 1,038 milliárd után 2013-ban 968 millió eurót fordított fejlesztésre magyarországi telephelyén. A tavalyi árbevétel kétharmadát a motorgyártás hozta; ezen a területen a soros, négyhengeres benzines és dízelhajtású erőforrásokból készült a legtöbb.

Győrből a Volkswagen-csoport valamennyi márkájához szállítanak erőforrásokat, és a gyár világszerte harminc üzemet szolgál ki. Természetesen mindez nem ment volna létszámbővítés nélkül: a cég 10 337 alkalmazottal zárta az évet, míg 2012 végén még 8663 dolgozója volt. A motorgyár mintegy 5400 munkatársa 8100 motort állít össze naponta.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.